onsdag den 11. august 2010

Jeg elsker dem....


Et par gange om året kan jeg godt få en kæmpe trang til ristet hotdog. Nu har jeg lige læst i ekstrabladet, at Danmarks bedste hotdog skal kåres i Tivoli den 23 august.
Det er gourmetkokke der skal kæmpe mod pølsemænd. Hvis jeg var på de kanter skulle jeg da helt sikkert ind og kigge.

Hotdog er jo et vidt begreb, der findes rigitge mange bud på hvad der skal i. Det varierer meget af hvilken landsdel man er i.Jeg har set mange mærkelige ting, rødkål, peberrod , italiensk salat og i Sønderjylland noget surkål.
Står det til mig skal den bare være ganske almindelig ristet pølse, ketchup, remulade, sennep, løg og agurkesalat.
Har du nogle særheder ud i Hotdog.....

8 kommentarer:

  1. Og I sverige kommer de rejesalat på - har smagt det og det var IKKE en god oplevelse :-)

    Jeg skal bare have en pølse, brød og ketchup - så er jeg tilfreds :-)

    Knus Debes

    SvarSlet
  2. Jeg har slet ingen særheder i den retning - ristet med sennep, ketchup og rå løg - eller hellere en fransk med chilidressing :)

    SvarSlet
  3. Uhm, der skal en hotter til af og til. Jeg er blevet inviteret med i Tivoli, men kan desværre ikke den dag. På Roskilde fik jeg en stor økologisk hotdog fra Holdbæk-slagteren kaldet en Tjødhammer' - den vil jeg allerede nu udråbe som den bedste :-)

    SvarSlet
  4. REJESALAT - Nej Debes nu har jeg hørt det med, det er jo faktisk næsten hærværk :), jeg glæder mig til vores koncert i morgen
    Knus

    Helle jeg er også til det helt almindelige, jeg er dog ikke så vild med de franske :)
    Knus

    Det var da en skam at du ikke kunne Malou, det kunne da være sjovt at deltage i, men den hotdog du skriver om lyder lækker !
    kNUS

    SvarSlet
  5. Jeg har ingen præferencer, MEN jeg er også vild med en god hotdog. Egentlig tror jeg bare den skal være klassisk, men UDEN remoulade. Bad det passer ikke i min mund ;-)


    Knus
    Henriette

    SvarSlet
  6. Nej den skal være helt traditionel med det du også nævnte.
    Da jeg var i lære tilbage i slut 80'erne, var fredagsaftensmaden med jævne mellemrum kæmpe hotdog, som pølsevognen overfor min læreplads serverede. Den var ca dobbelt så lang som den almindelige og den mættede ;0)

    SvarSlet
  7. Der skal rødkål på en hotter, og ja jeg kommer fra Randers;-)
    Ida

    SvarSlet
  8. Sunde er de nok ikke, men jeg er også vild med dem en gang imellem :)
    Og det skal være den klassiske med det hele - den franske mangler noget....
    I gamle dage lå der en grillbar nær Svendborg- Rosengrillen, der serverede halvmeterhotdogs. Vo nåede at prøve dem. ½ meter pølse i et meget stort brød( a la flute) og så med det hele. Så er man mæt meget m,eget længe....

    SvarSlet