tirsdag den 13. december 2011

Lidt om peberkagehuse...

Når man er sådan et legebarn som jeg er har man lyst til at kaste sig over at lave det vildeste peberkagehus, for det er sjovt, men også utroligt tidskrævende. I år hvor vi holder en jul hvor vi er spredt for alle vinde, der springer jeg lige over.

Det sjoveste er att smelte bolsher så det kommer til at ligne vinduer, derfor kunne jeg da måske godt finde på at lave de her, der skulle så bare lige fyldes ud i vinduerne, så der kommer de flotteste" glas."
Sidste år blev jeg inspireret her fra blogland og lavede de her små huse til at sætte på kopper, det så da lidt blæret ud og det var ikke noget der tog længe.
Men ak i år bliver det nok kun til en hæklet guirlande der skal bestå af flade ting, cupkager, hjerter, kirker, snemænd og her kommer ÅRETS peberkagehus på.(hvis jeg skulle går helt død så jeg at Brugsen havde et der meget lignede det fra Medussa og så kostede det altså kun en flad 20èr)

Og hvordan går det så med mine julegaveindkøb :), hmm jeg fik da begyndt i går og en to vupti inden ugen er slut skal jeg nok være færdig.

Jeg tror dog ikke at det bliver i dag, her i Odense regner det så meget at der er fare for at drukne når man går ud, jeg nåede da ihvertfald at blive godt gennemblødt inden jeg kom på arbejde 

2 kommentarer:

  1. Det er meget inspirerende billeder! Jeg havde egentlig planer om at lave et peberkagehus i år, men... det når jeg ikke. Det må blive til næste år :-)

    SvarSlet
  2. Nej jeg når det heller ikke så ellers i Føtex at de havde en silikone form til 50 penge, det virkede meget let :)

    SvarSlet