mandag den 26. april 2010

Efterlyst kartoffelsalat…

Der var nogle der efterlyste opskriften på kartoffelsalat i går – man skulle ikke lige tro det, men den er under kategorien fedtfattig !

kartoffelsamat

3/4 dl, ufarvet lagereddike, 4 spsk lys sirup, 1 tsk groft salt, peber, 3 små nye gulerødder i grove stykker, 2 rødløg i tynde både , 1/4 liter madlavningsfløde 18 %, 2 tsk hvedemel og 800 gr. kartofler i kvarte eller tykke skiver.

Bland eddike, sirup, salt og peber i kog, tilsæt gulerøddder og løg og kog dem ved svag varme 1 min. Her kan altså også tilsættes forårsløg eller porrer. Rør 1 spsk af fløden sammen med melet. Pisk resten af fløden i. Kom flødeblandingen i gryden og lad det koge 5 min. Vend kartoflerne i salatsausen og lad retten koge uden låg i ca. 2 min – smag til

Drys den varme salalt med purløg og dild.

Den her kartoffelsalat er mums..

3 kommentarer:

  1. Tak, så er aftensmaden fastlagt :-)

    SvarSlet
  2. Den lyder rigtig lækker, så vil da afprøve den, men venter lige til jeg har dild i haven. De slatne kunstigt opdyrket dildduske fra supermarkedet, gider jeg ikke

    SvarSlet
  3. Uhmmmm. hvor ser den lækker ud, den skal i hvert fald på sommermenuen.
    Knus til dig.

    SvarSlet