tirsdag den 20. april 2010

Æstetik og hverdagen....

Jeg kunne mægtig godt tænke mig at have et større badeværelse end det jeg har. Ja faktisk så har jeg to badeværelser, se det lyder jo som den rene luksus, men det skal man ikke lade sig narre af :) Det ene toilet er ganske ganske småt , faktisk så mikro at der ikke kan komme meget tykke mennesker på besøg hos mig, hvis de altså skal komme af med deres fornødenheder. Det andet badeværelse jeg har er der hvor der tidligere har været spisekammer, det er rigtig godt udnyttet, med bad og vask.
Nu er det jo sådan at æstetik kan ændre vores følelsesmæssige tilstand - så de drømme jeg har må jeg leve ud så godt jeg kan.
Jeg kan vælge en lækker sæbe og en flot sæbeskål, tage etiketten af min billige håndpumpe model, sætte en lille vase med en enkelt blomst på hylden over vasken, og måske skulle jeg sy nogle smukke bånd i nogle ny indkøbte håndklæder. Måske skulle der findes nogle smukke kurve der kan rumme nogle af alle de cremer og hvad der ellers står.
I dag skal badeværelset lige gøres rent og så må jeg igang...
Tænker du også over skønheden i hverdagen i de små ting.....

6 kommentarer:

  1. Ja jeg tænker meget over æstetikken...for det er så vigtigt at man trives i de kår man har...og selv en ruin kan gøres hyggelig med lidt stearinlys m.m. :o)
    Knuss

    SvarSlet
  2. Jeg giver dig fuldstændig ret Pi, det er de små ting der gør en ruin til et slot, og vi kan gøre meget selv med små midler
    Knus

    SvarSlet
  3. Ja jeg tænker også over det og elsker at få gode idéer rundt omkring :) Knus

    SvarSlet
  4. Jeg tænker stort set altid på æstetikken, har brug for pæne ting at se på. Blomster og grene kan hurtigt live op.
    Elsker pænt porcelæn osv.

    SvarSlet
  5. Jeg kender det godt! Hver gang jeg bevæger mig ind i forretning der bare lugter lidt af interiør til hjemmet, så vil jeg ændre, forandre, lave om, sy lækkert tilbehør. Men for pokker vi skal jo have noget at drømme om, ellers går det helt galt ☺

    SvarSlet
  6. Vi har lige renoveret våres badeværelse lidt , så jeg har købes nyt badeforhæng og måtte og andre småting så der dejlig, at være der. Jeg kan lide at skifte blomsterne ud, så de passer til årstiden.Jeg kan rigtig godt lide skønheden i min hverdag

    SvarSlet