torsdag den 23. juli 2009

Citronen der blev til en lime...


Mit lille citrontræ som jeg reddede op fra noget skrald i foråret er slet ikke en citron, planten har fået tre lime frugter . Der har været mange flere blomster og små frugter, men de er faldet af undervejs. Nu er der lige til et par Mojito, jeg har nemlig mynte i haven. Jeg må have anskaffet mig et citrontræ og desværre også et oliventræ, det er afgået ved døden og er nu kun en pind.
Det har regnet og tordet i nat, jeg var vågen til omkring klokken 5 ( se tidligere indlæg), og alligevel stod jeg op klokken 9.
I eftermiddag skal jeg med en veninde på cafe - indtil da er der lige lidt enkeltstart og rengøring
Knus og god torsdag....

16 kommentarer:

  1. Måske kommer der citroner næste gang? Nå, ikke! Det kunne da ellers være smart.

    Jeg havde også engang et oliventræ, der pludselig forvandlede sig til en pind, men det var et år, hvor der var rigtig gang i varmen, så næsten alle mine planter døde, ikke af tørst, men af ja,...?

    Og god torsdag til dig:)

    SvarSlet
  2. Kære Pernille
    Står den i en vindueskarm?
    jeg er jo lidt vild med den slags, men jeg vil ikke have noget jeg ikke kan holde liv i, jeg har jo et par drivhuse, gad vide om det er nok til overvintring!
    Jeg syntes de ser herlige ud!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Vi har to små citrontræer, der startede som kerner fra Bedstevenindens aflagte frugter.
    De har stået hele foråret og sommeren på altanen under en afgået plante og har aldrig haft det bedre. Men frugt bærer de nok ikke de første par år :)

    SvarSlet
  4. Lime til Mojito er nu heller ikke værst her i sommervarmen.
    Rigtig god torsdag til dig.

    SvarSlet
  5. Mojito er bare så lækkert, dem laver vi også her i huset :-)
    Fint ser det ud med egene lime frugter :-)

    SvarSlet
  6. Limefrugter er nu heller ikke at foragte! Ikke kun til mojitos men også til andre drinks, salater, desserter eller... åh, jeg er altså en lille citrus-fetichist! :-)

    Hav en god torsdag!

    SvarSlet
  7. Sikke en fin lime du har fået på træet! Det er bare så sjovt at se dem vokse :-)

    Jeg har peberfrugter på mine peberplanter nu. Det er også et dejligt syn.

    Ha' en dejlig dag med caféhygge, klem :-)

    SvarSlet
  8. Det var da en overraskelse, men af de fine af slagsen, synes jeg. Jeg elsker nemlig limefrugter...

    Jeg vil også liste ind og se enkeltstarterne, dejlige mandben og skøn natur.

    God venindetur ;-)

    SvarSlet
  9. Det var da godt du fik planden reddet skraldet,så flot den er blevet( skidt så med ikke er et citrontræ)
    Knus

    SvarSlet
  10. Åh... hvem der bare kunne drikke mojito og se Tour...
    Hvad er det lige med oliventræer? De kan simpelthen ikke holdes i live hos mig - og det er da lidt af en udskrivning, når man skal investere i sådan et...
    Måske jeg i stedet skulle forsøge mig med et par citronkerner... og så håbe, de ikke bliver til lime :o)

    SvarSlet
  11. Aner ikke hvad mojito er for en drink. Fik engang en dry martini og syntes at det var da en underlig hvidvin.. Men dit lille limetræ, det kan jeg lide, godt at du fik det reddet! Også god torsdag til dig :-)

    SvarSlet
  12. Altså hør nu her Pernille - du lovede jo at lave sådan en mojito til mig :P Jeg aner stadig ikke hvordan det smager :P
    Hvor flot at der kommer lime på træet - gad vide om sådan et limetræ kan trives hos mig :P Knus og god dag.

    SvarSlet
  13. Uuuuuh, mojitos.... Ja ja, lime er nu heller ikke sådan at foragte - absolut ikke. :-D

    SvarSlet
  14. Godmorgen Pernille
    Det var da en overraskelse, at det blev limefrugter. Havde jeg plads stod der også lime hos mig.
    Mit oliventræ står ude hele sommeren.
    Om vinteren bliver det opbevaret i en staldbygning, der er frostfri. Mister godt nok bladene, men de kommer hurtigt igen sammen med foråret.
    Indeklimaet om vinteren er for tørt til oliventræer, tror jeg

    SvarSlet
  15. Sifka det ville da være smart hvis det var sådan et multi et :)
    Knus

    Vibeke det står bare indenfor hele året i en vindueskarm, jeg har også et lille et med appelsiner og det har overlevet tre år her på første.
    Knus

    Pernille det kan godt være at du har ret i at det tager et par år inden at det sætter frugter, men det er da sjovt. Måske skulle jeg prøve at så nogle kerner :)

    MrsCakeaholic, Mojito er drinken over alle drink :)
    Knus

    Piskerris, der er rigtig meget man kan bruge lime til, men nu har jeg jo kun tre frugter så de skal bruges med omhu :) jeg elsker også alt det syrlige.:)
    Knus

    Jeannette Mariae det kan næsten ikke blive bedre. og man må sige lige meget om man er til cykelløb eller ej. at naturen den er smuk :)
    Knus

    Griner ja Madame, jeg vil tror at dine peberfrugter er blevet rigtig fine. det er nu sjovt at du har fået dem så store, det må have været din gang der har sat dem så godt i gang :)

    Conny, det er ganske rigtigt det er som ællingen der blev til en svane. jeg kan godt lid lime :) så pyt med det :)
    Knus

    Frau Putz jeg ved helller ikke hvorfor at de oliven er så svære og jeg elsker de træer, de skal vist nok stå lidt køligt om vinteren. Nu prøver jeg at købe et mere og da jeg ikke har noget bryggers eller noget har jeg tænkt at det kan overvintre på trappeopgangen uden foran min dør. det ser jo også flot ud med sådan en velkomst :)
    Knus

    Anette jeg skal lave alle dem du kan drikke :) jeg tror helt sikkert at det kan leve hjemme ved dig. mit har bare stået i køkkenvinduet og det er ret sjovt at følge, nu skal det have en ny potte og noget jord :)
    Knus

    Lotus du er gået glip af noget. Mojito er rom, rørsukker, mynte. lime og danskvand, det er en skøn drik. jeg er heller ikke til dry martini :)
    Knus

    Frk. Bibo. det er bare godt. :)

    Ja Miri det må man sige at det er et trylletræ. gad vide hvad der sker næste gang :)
    Knus

    Manna mit limetræ er ikke større end en almindelig potteplante så det fylder ingenting. Jeg tror at du har ret med Oliventræet og det tørre indeklime. jeg vil forsøge mig med et engang mere for jeg elsker oliventræer :)
    Knus

    SvarSlet