tirsdag den 2. juni 2009

Tanker og lidt mere ...

Det sidste stykke tid har min far ikke haft det godt. De sidste fjorten dage mens mine forældre har været på ferie er det blevet rigtig slemt - der er især en sygdom som spøger i vores bevisthed. Nu vil jeg ikke komme med bud her for det skal man altid passe på med.

Som barn er man jo godt klar over at der kan komme noget til ens forældre, noget andet er når det så kommer.
Han skal til lægen her klokken 12 og vi regner med at han bliver indlagt direkte på OUH.

Men vi står sammen som familie så det skal nok gå det hele. Det vigtigste nu er at de finder ud af hvad der er galt- så må vi tage den derfra


Jeg er blevet nødt til at bøje mig i støvet og købe en Weber grill, jeg er nok den eneste i kongeriget Danmark der ikke har en.

På et tidspunkt syntes jeg at den grill var så opreklameret at jeg næsten ikke kunne klare det, der er lavet klubber og foreninger for folk der griller på en Weber, ja jeg kan altså ikke forstå sådan noget. Håber ikke at jeg kommer til at fornærme nogle, vi har jo alle vore forskellige interesser. Og hvem ved det kan være at jeg ender med kun og kunne grille hvis jeg har et forklæde hvor der står Weber på :)
Der skulle købes en ny grill til den her sommer og efter at have læst om pip på dåse hos Anette, ja så skulle det være en kuglegrill. Cecilie ville også gerne have en grill hvor hun kunne bage og stege juleanden.
Jeg køber aldrig noget der ligner eller minder om, så heldigvis opdagede jeg at Bilka havde bud i den her uge. Cecilies veninde er sat på opgaven med at få den indkøbt og bragt hjem.

Jeg har som tidligere skrevet fridag i dag og i morgen, de kommer nok til at forgå lidt anderledes end planlagt, men jeg nyder lige at have et par dage hvor jeg ikke skal afsted - selv om man elsker sit arbejde, så er det dejligt at have fri...

God tirsdag til jer alle derude i blogland...

29 kommentarer:

  1. Kære Pernille.
    Det er ikke nemt at sige noget der kan give lidt trøst..
    Men du skal vide jeg tænker på dig, og sender de varmeste tanker og puster en smule håb og mod over til dig..

    SvarSlet
  2. Tusind tak skal du have Mette Lykke, det varmer.
    Klem

    SvarSlet
  3. Kære Pernille..
    Åh, hvor gør det mig ondt.
    En jeg holder meget af har det heller ikke for godt, så jeg ved hvordan du må ha det..
    Det gør ondt når det går op for en, af man kun har dem man elsker på lånt tid..
    Varme tanker herfra.

    MissMuffin

    SvarSlet
  4. uf, det lyder ikke rart, men du er vild god til at sætte tanker i anden retning - Webergrill, kan kun sige, at jeg måtte bøje mig - den fungere bedre end de billige kuglegrill og siger bare and og flæskesteg smager uhmmmmmm. Jeg siger det ikke ret høj, for manden måtte bruge mange år på at overbevise mig og har det med at sige "Hvad sagde jeg !" med alt for meget skadefro i stemmen. Varme tanker herfra.

    SvarSlet
  5. Det lyder ikke rart..Men det er måske godt det bliver undersøgt. Ofte er uvisheden slem at bære.
    Tillykke med Weber, fridage og sommeren- trods alt :-)

    SvarSlet
  6. Håber på gode forlydender.

    - Og så er du ikke den eneste uden grill - vi har ikke nogen, god fornøjelse med juleanden :)

    SvarSlet
  7. Ja MissMuffin alle de mennesker vi omgiver os med er desværre på lånt tid... sådan er livet .
    Knus

    SvarSlet
  8. Lis det har jeg altid været god til :) det er nødvendigt for at klare hverdagen.
    Jeg håber også på at den er god grillen, den skulle gerne komme senere i dag. :)
    Knus

    Miri du har ret, det første der er vigtigt er at man får sat ord på hvad der er galt, derfra må man så se på de behandlingsmuligheder der er, det er lettere at forholde sig til sygdom når der foreligger en diagnose.
    Klem

    Pernille jeg tror bare at vi skal have juleand hele året. hmm jeg var næsten overbevist om at jeg var den eneste:)

    SvarSlet
  9. Jeg vil tænke på jer, Pernille, det er hårdt, når ens forældre er syge, og tankerne hvirvler gennem hovedet. Jeg tror, din far er i de bedste hænder på OUH.

    Varme klem!

    SvarSlet
  10. Kære Pernille
    Også her fra det sydlige Sjælland sendes mange varme tanker til dig.

    Næh, jeg har heller ikke en Weber eller anden grill og trives helt fint uden.
    Knus
    Manna

    SvarSlet
  11. Ja Madame det sætter godt nok mange tanker igang !
    Klem

    Tak skal du have Manna ! Ja jeg har også klaret det uden en Weber indtil nu :)

    Knus

    SvarSlet
  12. Jeg håber det bedste for din far og ønsker rigtig god bedring med ham.
    Det er rigtigt at man når til en tid, hvor man ved der må komme helbredsproblemer til forældrene. Det gør det bare ikke mindre svært at håndtere når det sker.

    En Weber har vi skal heller ikke. Det er ikke lige altanstørrelse sådan en har, men jeg kan kun give dig ret... Det har været temmelig anstrengene at høre om dens vidunderlige og uovertrufne egenskaber. :-)

    Jeg er dog sikker på at der er noget om snakken, trods det at jeg OGSÅ er sikker på at mange har fået betaling for at reklamere. Men jeg kan jo også være så kynisk til tider. ;-)

    Mange tanker fra Henriette

    SvarSlet
  13. Jeg har bare en billig kuglegrill til det jeg nødvendigvis skal grille i en kuglegrill, og så er jeg den lykkelige ejer af en "fængselsgrill!. Et stort monstrum, der er delt i to, med separate riste og 30 cm høje sidekanter, så varmen kan få godt fat. Riste af TYKKE. TYKKE stænger - jeg vil tro de er 8mm, og højderegulering. Når vi bare er os fem, er det rigeligt at grille i den ene halvdel - men sommetider tager vi lidt kul over i den anden til brød og det der bare skal have lidt varme.

    Fængselsgrill fordi den er produceret i Ringe Statsfængsel.

    Og med hensyn til din far, så er det altid rart med vished, for så har man mulighed for at kunne håndtere situationen. Og det er uanset om det er positiv eller negativ vished. Bare man VED det.
    Da min mor blev syg som 57-årig ( alt for tidligt) var jeg glad for at få at vide, at tiden var knap. For så kunne vi agere derefter, men jeg håber på det bedste for din far.
    Mange gode tanker herfra.

    SvarSlet
  14. PS: ÆV jeg er misundelig er jeg... JEG kan nemlig ikke finde ud af at få hjørner på mine hexagoner. Derfor er jeg stadig vild med bølgerne. Hver gang jeg går i gang med at øve mig i sekskanterne så ender jeg med en smuk cirkel og jeg bliver så sur. I øvrigt tog det mig også lidt tid at finde ud af at lave den i flere farver og det er noget jeg er længe om hver gang jeg prøver. Det er et evighedsprojekt tror jeg.. :-)

    SvarSlet
  15. Kære Pernille.
    Det er altså ikke let at takle, når nogen man elsker og er nær, bliver syge, og det er svært, at sige/skrive noget der kan trøste, men jeg håber, at din far får den bedste pleje, og at han blver diagnostiseret i en fart, så man kan finde ud af hvad der kan gøres.
    Jeg sidder og diskuterer med mig selv, om jeg skal have en weber, jeg har det ligeom dig, at jeg syntes det er noget opreklameret, næsten til det ulidelige, men hvis skidtet virker, så må man vel bare springe i det, jeg har fået øje på WEBER PERFORMER MED GASTÆNDING! det er en kulgrill og det med gastænding tiltaler mig, jeg gider ikke at bøvle med at få ild i skidtet, det skal virke meget hurtigt, og en gasgrill vil jeg ikke have.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  16. Først og fremmest - tillykke med grillen. Må så skuffe dig - jeg ejer ikke en weber, men har en ultra billig mikro kugle... DET jeg får grillet i løbet af en sommer dækkes fint med den lille fætter.

    Næst - sender de varmeste positive tanker i din retning. Det er aldrig sjovt når éns kære bliver indlagt eller ryger ind i sygdom. Uvisheden INDEN en diagnose er frygtelig - hvad enten man prøver på egen krop eller når det er en andens. Din far er i gode hænder - de er super dygtige på OUH. ;)

    Stort kram

    SvarSlet
  17. Kære Pernille
    Jeg sender dig og din familie mange gode og varme tanker - man er altid nervøs når nogle der står en nær ikke har det godt.

    Mht. weberen så er vi ikke med i nogen weber klub - faktisk er vi nok ikke reglementeret udstyret da vi ikke engang har et weberforklæde ;-)og vi har ikke alt det rigtige weber udstyr men noget af det har vi da fået anskaffet os. LOOOL
    Men vi elsker maden der kan grilles på den - and, kamsteg, roastbeef, fisk er helt fantastisk at grille og fyldt mørbrad. Der er mange skønne opskrifter. Jeg er spændt på at høre hvad i synes om dem.
    Mange knus og tanker Anette

    SvarSlet
  18. Rigtig god bedring med din far. Jeg håber ikke, at I skal gå rundt i uvished for længe.

    Og nej, jeg har ikke en weber:)

    SvarSlet
  19. Man kan sagtens leve uden en Weber - det har jeg gjort i mange år, og jeg har bestemt ikke tænkt mig at kapitulere :-)
    Men hver sin smag... jeg har dog på fornemmelsen, at det er faconen og ikke navnet, der er så fantastisk.

    De bedste ønsker for din far - uvisheden er altid det værste.

    SvarSlet
  20. Kære Pernille. Det er hårdt når sygdom rammer vore næreste, men godt at have en familie hvor man kan støtte hinanden. Knus og varme tanker

    SvarSlet
  21. Jeg håber for din far og din familie og dig ,at de hurtig finder ud af hvad din far fejler, så han hurtig kan kommer under behandling Men du skal vide jeg tænker på dig.Der en endnu en i Danmark der ingen weber grill har og det mig, men overvejer at få en
    Masse af knus til dig

    SvarSlet
  22. De bedste tanker og ønsker om gode nyheder herfra.

    Jeg forstår i øvrigt godt din holdning til Weber-fanatismen. Nu har vi godt nok ikke en grill (så du er ikke den eneste ;-)), men jeg har i lang tid haft det sådan, at når vi skal have en, så skal det i hvert fald ikke være en Weber! Meeen... nu er jeg blødt lidt op på det punkt. Nu vil jeg bare være glad for at have en grill, men det kommer altså til at vente, til vi har købt et hus med have, så vi har plads til at grille :-)

    SvarSlet
  23. Mange tanker herfra Pernille. Det er ikke let når ens forældre bliver syge.

    Kram

    SvarSlet
  24. Jeg håber at du og i er okay... Om ikke andet. Det er svært at skrive noget som helst trøstende, for hvad hjælper egentlig når man ER bekymret OG ræd.
    I hvert fald skal du have et stort knus, her gennem pcén.

    KNUS Maria.

    PS. Jeg har ikke nogen weber, jeg er en af de få ;-)

    SvarSlet
  25. Mange tanker til dig og din familie. Håber I får svar på hvad der kan have ramt din far og at det ender godt.
    Det tager hårdt på en med syge forældre og familie i alt almindelighed.

    kærlige tanker her fra
    Kari

    SvarSlet
  26. God bedring med din far, uanset ens forældres alder så gør det ondt når de ikke har det godt. Og når du får tid og din far får det bedre så tror jeg i skal grille på den nye grill.

    SvarSlet
  27. Tusind tak for jeres kommentarer allesammen.
    Det var en lidt hektisk dag i går så jeg har ikke haft tid til at være inde og kommenterer jer alle enkeltvis.
    Men først og fremmest tak for at i sender mig tanker med hensyn til min far og hans indlæggelse. Jeg kommer med en update i dag.
    Og så er jeg glad for at jeg ikke er den eneste i Danmark der ikke har haft en Weber, jeg troede at jeg var helt ved siden af, men nu har jeg den og den virkede fint.

    Endnu engang mange tak :)
    Knus

    SvarSlet
  28. Jeg har altså heller ingen Weber - og klarer mig fint ;-))

    Rigtig god bedring til din far...

    SvarSlet
  29. Kære Pernille
    Jeg er lidt bagud med bloglæsning... Jeg håber, at de finder ud af, hvad din far fejler og at han bliver frisk igen.
    Det er forfærdeligt, når noget rammer vores kære - og især vores forældre, som bare skal være der altid!!!

    Jeg er sikker på, at du bliver vild med din Weber på den ikke fanatiske måde. Jeg har en Weber, men lever fint uden logoprydede forklæder, grillhandsker og lignende. Men den ER altså af god kvalitet.
    Så god fornøjelse med pip på dåse og brødbageri.

    Knus fra Hanne

    SvarSlet