onsdag den 10. marts 2010

Drama i natten...

I går aftes efter at jeg var gået i seng lød der tre kæmpe brag der fik Hugo til at fare op og gø. Da jeg jo snakker med det lille dyr sagde jeg "det var bare nogle der skød - tag du det helt roligt". Jeg har tit tænkt på når vi har set noget fra Nørrebro- hvordan pokker folk kunne vide at det var skud at man hørte- men jeg skal hilse og sige at man ikke er i tvivl.

Hvorfor at jeg ikke stod op det undrer mig så stadig i dag, jeg er nok den eneste på hele gaden der ikke har hængt i vinduerne og set hvad der skete. Alt var afspærret, og da der fløj en helikopter uden for mit vindue ja så stod jeg heller ikke op. Der er jo faktisk kun et hus mellem mig og det beskudte værtshus.

Men som I sikkert alle har læst eller set i Tv ja så var der tre skud og en mand blev dræbt, en mand der åbenbart slet ikke tilhører noget bandemiljø, men en ganske almindelig mand der var gået på værtshus med sine venner.

Min gade har været en turistattraktion i dag, der har ihvertfald været mange mennesker op og ned af gaden som ikke plejer at komme her.

Nu vil nogle måske sidde og tænke - hold da op er det ikke et farligt sted at bo - men nej det er det ikke, denne episode kunne sikkert være sket alle steder.

Kan I have en dejlig onsdag.... jeres udsendte tæt på stedet.

19 kommentarer:

  1. Ja - der sker da lidt i dit nabolag - det er lidt vildt !

    Godt jeg ikke vare inde at besøge dig og var taget sent hjem ;o)

    Kan godt forestille mig at der har været noget af et renderi i din gade idag - båbe med journalister og nysgerrige mennesker !

    Og godt at det ikke har berørt Jer :o)

    Knus Debes

    SvarSlet
  2. Som sædvanlig, når der sker noget i Odense, er du den første, der er i mine tanker men, at det var så tæt på dit hjem, at det skete, havde jeg nu ikke fantasi til at forestille mig.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Ja der er gang i gaden det er helt sikkert, jeg tror nu ikke at de havde skudt hvis du var kommet forbi Debes, man må tro at de var ude efter en bestemt :)

    knus knus

    SvarSlet
  4. Når du nu siger til Hugo," Det er bare nogen der skyder ", så lyder det lidt hverdags agtigt. Men det er det da heldigvis ikke. knus

    SvarSlet
  5. Vibeke det var helt tæt på, højst 10 meter fra mit hus, det er mærkeligt når det lige kommer så tæt, godt nok er det ikke byen pæneste værtshus . men alligevel havde jeg ikke troet at der ville ske sådan nogle ting !

    Knus

    Nej Mor heldigvis er det ikke hver dag de skyder i den her gade, så skulle Cecilie helt sikkert ikke bo i kælderen, det er jo lidt vildt at tænke på !
    Knus

    SvarSlet
  6. Jeg kan godt lide, at du bliver liggende i din seng, selv om der skydes, flyves med helikoptere over dit hus om natten, og der sikkert også har været politibiler med larmende sirener :)) Det kan ikke skræmme Pernille :)

    Vi der bor tæt på Blågårdsgade her i Kbh, hvor det hænder, der bliver skudt, syntes heller ikke her er farligt. Til daglig er det som at gå i en landsby.

    Men man bliver lidt rystet, når det sker.

    Det er træls med dit sygdomsforløb. Jeg ønsker dig rigtig god bedring :)

    SvarSlet
  7. Ja Lone her var det hele, jeg tror ikke rigtig at jeg fattede at det var her hos mig. Det er slemt at vores samfund udvikler sig i den retning hvor der bliver skudt, men jeg tror desværre ikke at det er noget vi kan forhindre, der er ingen tvivl om at det her var noget bandehalløj , men hvor er det trist at der bliver dræbt en uskyldig !

    Klem til dig

    SvarSlet
  8. Uha det var da godt nok lige tæt på. Men som du siger, så kan det (desværre) ske overalt...
    Selv herude i vores rolige hjørne af Odense slipper vi ikke.
    Men det ville skisme være rart hvis de er bander af forskellig slags kunne nøjes med at slå hinanden ihjel!

    SvarSlet
  9. Det var da lige lovlig spændende, syns jeg - men godt at du ikke blev mere forskrækket ;-)
    Godt I der ikke skete jer noget!

    SvarSlet
  10. Kære Pernille

    Det lyder godt nok vildt .. og da lige tæt nok på.
    Jeg tror, at jeg kunne have reageret som dig. For det er da totalt uvirkeligt at forholde sig til skud midt om natten.
    Er du forresten frisk igen ovenpå den allergiske reaktion? Og klar til at møde Thomas? ;o)
    Knus Hanne

    SvarSlet
  11. Det er så umanerlig trist, at et helt uskyldigt menneskeliv kan tages bort på den måde.

    Håber f***** at de fanger gerningsmændnede snart.

    SvarSlet
  12. Ja nogle gange sker tingene tæt på. Og jeg er enig - det kan vist ske overalt :(
    Håber du har haft en god dag ;)

    SvarSlet
  13. Ved du hvad Pernille. Jeg er sikker på du har ret, sindsyge mennesker er der alle steder. Og det kunne garanteret ske hvor som helst. Jeg er ikke blevet mere nervøs ved at bo i Odense af den grund, og det synes jeg da heller ikke du bør være. Det er mere farligt at færdes i trafikken.

    SvarSlet
  14. Du godeste Pernille! Ja sådan noget kan man ikke generalisere og sige hvor sker henne, for jeg var jo vidne til at politiet fangede en pengerøver med hele udstyret i en kæmpe aktion for ikke så længe siden. Lige uden foran mine vinduer.

    Men ok.. jeg ville nok have kigget ud for at se hvad der foregik hihi

    Hvordan går det med allergien?

    Kh Henriette

    SvarSlet
  15. Pernille du er altså for cool. Jeg ville have hængt ude af vinduet og mit kamera ville have knipset det hele...

    SvarSlet
  16. Britta jeg giver dig ret i at det ville være rart hvis de holdt det inden for egne rækker, men der sker bare så meget, nu bliver jo også proppet med det over News hele dagen !
    Knus

    Margrethe jeg kan se på de forskellige indslag der har været i TV at der er mange af mine naboer der er gået lidt i chok, men det er der jo ingen grund til, vi her i gaden har ikke været i fare :)
    Knus

    Hej Hanne, nej jeg er ikke helt frisk endnu, det er første dag jeg ikke tager skrap medicin, og min tur med Thomas, må jeg vist overlade til en anden, men bare jeg får det godt i hele kroppen så er jeg glad :)
    Knus

    Fru E jeg håber også at de finder de skyldige, men tænk sig de snakker om en alder på 15-20 år, altså dem der skulle have gjort det, 15 år det er ikke til at forstå at børn skyder !
    Knus

    Tak skal du have Anette, jeg håber også at det går meget bedre med dig :)

    Hanne vi er enige det kan ikke nytte noget at være nervøse der sker ting overalt, lige så snart man kommer lidt ud på landet så er de jo plaget af hjemmerøveri og jeg ved ikke hvad, der sker noget overalt !
    Knus

    Henriette jeg tror også jeg ville have kigget hvis det rigtig var gået op for mig at det var her, men det gjorde det slet ikke, mærkeligt nok, jeg bor ikke så langt fra hospitalet så jeg er vant til at høre udrykninger så jeg tænkte slet ikke helt klart !
    Knus

    Ja Helle jeg er sikker på at dig og dit kamera ville have fået nogle gode "shot" her oppe fra 1. jeg skal love for at der var mange i går og tage billeder, der stod journalister hele dagen ! og man kunne ikke komme uden for en dør uden at de prøvede at få et interview, men du kender mig, det var ikke noget jeg vile være med til !
    Knus

    SvarSlet
  17. Sikke noget !
    Godt I er ok :-)

    SvarSlet
  18. Og hvorfor pokker ved en (måske) 15-årig hvor man kan erhverve sit et våben. Jeg er rystet :-(

    SvarSlet
  19. Sup im new here, I found this message board extremely helpful & its helped me out allot. i hope to be able to contribute & help other people like it has helped me.

    I do enjoy [url=http://watch-family-guy-free.warlordz.co.uk]family guy full episodes[/url] this helps kill a lot of time.

    Thx's, See ya around.

    SvarSlet