torsdag den 25. marts 2010

Total forskækkelse....

I går aftens sad jeg og talte i telefon da det ringede på min dørtelefon. Da Eneste Barnet ikke var hjemme trykkede jeg på knappen i troen på at det var hende. Efter et par minutter gik Hugo fuldstændig amok ved min hoveddør, og da jeg stadig talte i telefon så prøvede jeg at få ham til at tie stille.
Pludselig bankede det for vildt på døren og jeg lukkede selvfølgelig op. Udenfor stod to mænd og den ene smækkede et politiskilt op i hovedet på mig, ja jeg blev da bare så bange at alt blodet forsvandt fra min krop , man når lige at tænke mange ting, især fordi at Eneste Barnet ikke var hjemme.
Nå, men lovens lange arm var altså bare rundt og afhøre alle i forbindelse med den skudepisode vi havde i vores gade hvor der var en der blev dræbt. Jeg kunne ikke bidrage med noget da jeg ikke kiggede ud af vinduerne den aften. Men vi må håbe at der var andre der kunne bidrage med mere end jeg så det kan blive opklaret.
I dag har jeg en date med min tandlæge, noget der bare skal overståes.
Kan I have en god torsdag...

8 kommentarer:

  1. Fy for pokker, jeg ville få et hjertestop, hvis det var sket hos mig, det var jeg lige ved at få ,bare ved at læse det,
    Jeg husker da politiet kom for at fortælle at min mand var død, da måtte den ene bebjent simpelthen gribe mig, .
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  2. Sikke en forskrækkelse! Men du nåede at tage billede :-)

    SvarSlet
  3. Aj, det er for meget, at politiet dukker op på den måde. De skulle sende et kort rundt, at nu kommer de i den anledning. Ellers får folk da chok.
    Mens jeg arbejdede og fordi jeg boede meget tæt på sygehuset, var jeg tvungent medlem af et beredsskabskorps, der skulle indkalde personale i tilfælde af en katastrofe. Med uregelmæssige mellemrum blev vi pålagt en øvelse, hvor vi skulle møde på sygehuset og ringe rundt til dem på vagtlisten. Der gik lang tid imellem øvelserne og jeg glemte, at jeg var med i det.
    Så når jeg fik en telefonopringning, der lød sådan "det er fra skadestuen", så blev jeg frygtelig forskrækket. Jeg prøvede forgæves at få personalet på skadestuen til at starte med at sige "det er beredskabsøvelsen"
    Sådan nogen folk tænker ikke over, hvor bange vi bliver.

    SvarSlet
  4. Uha da...ja det er faktisk en masse tanker der kan nå at flyve igennem hovedet på meget kort tid, når noget sådan sker...Har selv oplevet at lovens lange arm ringede på og spurgte om de måtte komme indenfor...de var ovenikøbet i civil...godt bænket i stuen blev jeg spurgt ud om en mand jeg aldrig havde mødt, men som påstod at han havde overnattet hos mig den aften han angiveligt skulle have stukket en anden mand ned... Scarry... Men jeg blev hurtigt renset for "mistanken"... :o) Håber at din "date" med tandlægen kommer til at gå godt... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  5. Ja sikke en forskrækkelse du fik. Jeg håber de får opklaret skudepisoden. De kan jo nok ikke gå rundt og forvarsle folk om at de kommer og spørger dem om de har set noget men det lyder da noget voldsomt. Håber du snart får "styr på tanden" - god torsdag - knus

    SvarSlet
  6. Du godeste et chock du må have fået. Politi ved ens hoveddør er jo lig med grimme grimme fortællinger.
    Godt at det trods alt "kun" var for at vidneudsagn......
    Jeg håber du snuppede dig en stiv cognac eller lignende efter besøget.

    SvarSlet
  7. Sikke da også et tidspunkt at møde op på! Jeg kan godt forstå at du røg op under loftet.

    Håber at din aftale med tandlægen forløb mindre smertefuldt end min i dag ;))) Føj hvor er jeg træt af tandlæger, og jeg ved at også ud har haft en del besøg der.

    Kh Henriette

    SvarSlet
  8. Håber din tandlæge-date gik godt :)
    Sikke en forskrækkelse med politibesøg, men godt det "kun" var en forespørgsel :)

    SvarSlet