mandag den 12. oktober 2009

Kom da ikke her...

Jeg elsker sushi og ufattelig mange gange er turen gået til Insu hvor der er blevet købt nok nogle menuer. Jeg har en bog med rigtig mange opskrifter og der er et kapitel med "husmodersushi, der blot består af af en skål med sushi ris, ovenpå er der så fisk, advocado, agurk, og forskellige ting - det har vi fået rigtig mange gange her på 1., men efter at have været rundt hos Hanne, kastede jeg mig ud i at lave rigtige ruller her da jeg kom hjem, nu har vi spist så meget at min mave er ved at flække af ris. For det ikke skal være løgn lavede jeg også noget syltet ingefær, et lille bitte glas i Føtex kostede 32 kr - der kom min husmoder instinkter altså lige op i mig, jeg har altid ingefær i køleskabet og det tog jo ingen tid at lave.
Aftenen skal tilbringes med at ligge på gulvet og håbe at min mave skrumper ind....
God mandag aften til jer.....

15 kommentarer:

  1. Kære Pernille

    Husmodersushi ... det har jeg aldrig hørt om, men det lyder som en hyggelig ting - og en god idé, hvis det skal gå stærkt.
    Din sushi ser fin ud - og det var super nemt, ikke?

    Jeg har også tænkt på at lave mit eget syltede ingefær. Hvor længe skal det stå, før det er klar til at blive spist? Det er godt nok totalt dyrt for sådan et lille glas!

    Ha' en hyggelig aften på gulvet;)
    Knus

    SvarSlet
  2. Åh din stakkel!
    Jeg er sikker på, at Hugo vil synes det er sjovt at du ligger på gulvet og stønner på grund af at have spist for meget.
    Jeg kender ikke ret meget til sushi, for der bor en anden her på matriklet som ikke kan lide det og jeg har ikke lyst til at lave det til mig selv, men det ser godt ud.
    Hyg dig på gulvet.

    SvarSlet
  3. Troede kun det var min mave som gjorde det efter sushi :-)

    SvarSlet
  4. Hold da lige fest, hvor ser det bare lækkert ud... :o)
    Jeg elsker Sushi og har flere gange tænkt på at det må kunne lade sig gøre at lave det billigere selv... Men er ikke kommet længere end til tanken... :o)
    Håber at du får en god aften på gulvet, eller hvor du end måtte fordrive tiden... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  5. Jeg har aldrig fået sushi,det må jeg vist have gjort noget ved.Håber maveskinnet holder.
    knus her fra.

    SvarSlet
  6. Jamen hvor ser det dog også lækkert ud, fik selv sushi i går aftes og det var en fornøjelse...Måske jeg også skulle prøve selv :-)

    SvarSlet
  7. Haha, jeg håber på at maven skrumper, så Hugo og dig ikke behøves trille rundt i din ferie:)

    SvarSlet
  8. Du er da en skrap sak til at lave sushi.. Jeg fatter helt klart du måtte overspise og smide dig på gulvet .
    Stort smil...

    SvarSlet
  9. Aj, hvor er du dygtig, at du kan lave sådan en flot anretning med sushi. Ha en god aften - håber maveskindet holder.

    SvarSlet
  10. Sushi er bare så godt - kan godt forstå du lige måtte kaste dig over det :-)

    SvarSlet
  11. Det der syltede ibgefær, er det en opskrift du vil dele? :-)

    Jeg har nemlig ingefær og eftersøger opskrifter til at få bugt med det :-)

    SvarSlet
  12. uha jeg er helt vild med sushi, men tør slet ikke prøve selv at fremstille sådan en omgang - det rækker mine evner ikke til. I stedet drøner vi tit til Herning hvor der er et fint sted. Uhmmm det må blive weekendmenuen.

    SvarSlet
  13. Hej Hanne, jo det var supernemt at lave de ruller, med hensyn til den syltede ingefær så kan den bruges med det samme !

    Annette, Hugo ligger sig i sympati ved siden af mig, nej det er ikke alle der er til sushi, men måske er det bare lige fordi at det skal prøves :)

    Margith min mave havde helt sikkert fået for mange ris i går.

    Pi, du kan lave det til langt under den pris du skal give for det færdiglavet, og det tager faktisk ikke så lang tid at lave.

    Conny, dig og Poul skulle prøve at smage det engang :)

    MrsCakeaholic det er helt klart værd at forsøge sig selv.

    MissMuffin, Hugo var også lidt bombet for han fik da lige et par stykker :)

    Mette Lykke sådan er det når øjet ikke kan få nok.:)

    Betty, ja nu var det mit første forsøg så jeg skulle lige finde ud af hvor stramt det skulle rulles, derfor er der lige lidt forskel, men de var fine nok at spise :)

    Piskeris, næste gang forsøger jeg mig ud i nogle flere slags :)

    Lene det var meget let med de ingefær, jeg skar dem i super tynde skiver og så gav jeg dem et lille opkog, kasserede vandet. blandede halvt sukker og vand, lod det koge sammen, puttede ingefær i og lod det simre ca. en halv time til man kunne se at sukker og vand var lidt sirupagtig, hvis det skal stå og holde sig tilsættes noget atamon. :)

    Lis, det er dejligt at I kan hente så tæt på, men det er nu ikke svært, det kan jeg garentere :)

    Knus til jer alle

    SvarSlet
  14. Hihi, hvor var det det dejligt at læse, Pernille.
    Til gengæld kan ingen få mig til at spise sushi :-)

    Ha' en dejlig tirsdag, klem!

    SvarSlet
  15. Elsker sushi, og har et fint sted her i Kolding, hvor det hentes, har også en god ven, der af og til laver det til mig.

    Jeg skal bestemt prøve ingefær syltning selv, så kan jeg da ogå få lidt mere ...
    Jeg har indkøbt et sushi kit, men endnu ikke prøvet det, selv, kun hjulpet til.

    SvarSlet