fredag den 16. juli 2010

Det er ikke let…

skraldespand

Når jeg kigger ud af mit stuevindue kan jeg se den her skraldespand. Jeg har ikke tal på hvor mange gange om dagen at den bliver gennemsøgt for flasker – 30 gange kan ikke gøre det. Der er penge i de flasker, jeg snakker nogle gange med dem der er ude og samle – man kommer altid i kontakt med mange når man lufter hund, og de flittigste flaskesamlere kan tjene mellem 5-6.000 kr pr. måned, jeg synes det er rigtig godt for dem.

Men der er blevet kamp om skraldespandene her i sommer, der er kommet rigtig mange fra østeuropa og Kina der ikke laver andet end at støvsuge byens spande – i går var der nærmest slagsmål ved spanden, det er noget af en hård verden vi lever i……..

4 kommentarer:

  1. Ja, det kan nok være en barsk verden, hvis pengene er meget små... kunne godt se på vores ture ind til Odense og vores heldagstur til København, at skraldespandene bliver grundigt kigget efter... det er ikke noget vi ser så meget, her i vores lille by...

    SvarSlet
  2. Jeg bliver altid så trist, når jeg ser det..At nogle mennesker er nød til at rode i andre mennesker skrald.

    SvarSlet
  3. Ja jeg ser det også dagligt i Århus - det er lidt trist.
    God weekend til dig. Knus

    SvarSlet
  4. Her i vores samfund er der nogen der har for meget, andre for lidt og forskellen på og rig og fattig tro jeg bliver støre med årene.Jeg smider aldrig flasker væk,men det må der jo være mange der gør.
    God weekend

    SvarSlet