søndag den 4. juli 2010

Nyt projekt....


I går da jeg skulle handle ind til familie tam tam grillfest, kom jeg forbi min lille genbrug, jeg skulle faktisk ikke have noget og jeg mangler ikke nogle møbler, men jeg faldt over en kommode tingest fra 50èrne der minder meget om den på billedet.

Den står stadig i genbrugen da jeg ikke kunne slæbe den med mig hjem. Jeg får den hentet på onsdag og så må jeg se hvor den kan stå. Normalt plejer jeg at male alt hvidt, men jeg tror denne her skal have en anden skæbne, jeg tænker lidt på noget babylyserød - bliver det måske vildt - ja det tror jeg. Måske skulle jeg lige finde ud af hvor den skulle stå først.

Jeg har en uge tilbage inden at min ferie begynder - så der skal shoppes maling. Eneste barnet har to møbler vi skal kaste os over og nu er den her sag så kommet til.

I dag tror jeg at jeg skal finde noget hækleværk frem, det skal være nogle små projekter som jeg kan nørkle med under sommerens Tour, har du nogle gode ideer og evt. opskrifter så ville jeg blive glad hvis du vil smide en kommentar eller et link....


14 kommentarer:

  1. Jeg kan sørme godt forstå, at den skal med hjem til dig.

    God søndag :)

    SvarSlet
  2. Ja Mette det var den ligesom nødt til :):), men det er jo noget skidt at jeg ikke lige hvor den skal være, jeg har fyldt op her i min lille hybel, men jeg må vist hen og rykke lidt om i ferien :)
    Knus og dejlig søndag

    SvarSlet
  3. Hvis det mislykkes med at finde plads til den, så har jeg lige stedet hvor den kan stå ;-)
    Jeg er nemlig på jagt efter sådan en.

    SvarSlet
  4. Nej Britta det var da lidt sjovt,jeg faldt lige over den og fik den til en god pris, 200 kr, det er okay. Håber at du finder en.

    SvarSlet
  5. Godt køb, du har gjort Pernille.
    Er der ikke en plade, som du kan trække ud foroven?.
    Jeg havde en magen til (med plade) måtte forærede det væk, da jeg flyttede.
    I torsdags købte jeg en kommode med seks skuffer i teak, gav kun 100 kr. Den skal males hvid på et tidspunkt.

    God søndag til dig

    SvarSlet
  6. Jo Manna der er en plade jeg kan trække ud så det bliver som et lille skrivebord, der er også en anden lille plade der sidder foroven som kan trækkes ud og vippes ned, så er der et lille spejl :) ja det pladsen kommer nok også til at knibe her... det lyder da rigtig fint med din kommode og det var da også en god pris at du fik den til. Som jeg skrev forleden så er der mange genbrug her i Odense der har sat deres priser urimeligt meget op, men ikke den her lille biks hvor jeg har købt mange møbler på det sidste.

    SvarSlet
  7. Den bliver rigtig smart, Pernille - må vi se kommoden, når du har malet den?
    Klem og ha' en dejlig aften!

    SvarSlet
  8. Da jeg var barn havde alle arbejder familier et sådan chartol..
    Det var stuens stolthed, isærmed et billede af Stauning over..
    Det bliver fint i en svag lyserød..

    SvarSlet
  9. Så må der skabes plads til den :-)

    SvarSlet
  10. Du kan tro at I nok skal få den at se når den er blevet malet Madamme, det bliver først i min ferie :)
    Klem

    Nej hvor sjovt Mette Lykke, jeg må da have fat i et billede af Stauning, det ville passe fint ind hos mig :)
    Knus

    Ja Miri der er ikke andet at gøre end at jeg må rykke lidt rundt, jeg er spændt på at se hvor den kan være :)
    Knus

    SvarSlet
  11. Jeg kan godt forstå, du ikke kunne modstå den gamle, fine kommode. Jeg glæder mig til at se, når den har været under dine kreative hænder.
    Rigtig god fornøjelse med Tour'en

    SvarSlet
  12. Ej hvor er din blog skøn:) sikke en dejligt projekt - det glæder jeg mig til at se.
    Har straks meldt mig som fast læser og glæder mig til at se hva du ellers laver.

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  13. Forslag til ferienørklerier.
    Små hæklede vimpler fra min nye DIY på bloggen.
    Super lette...lige til tur-tv.
    Og du kan bruge garnrester.

    Karen

    SvarSlet
  14. Betty jeg glæder mig også rigtig meget til at kaste mig over den, for jeg kan altså ikke have den stående som den ser ud nu :)
    Knus

    Vicky det er dejligt at du har meldt dig som fast læser, og tak for de pæne ord om min blog :) må du have en dejlig dag.
    Knus

    Karen det kan da godt være at jeg lige skulle kaste mig over vimplerne de er så skønne og dine flag dem har jeg jo lavet med held :)
    Knus

    SvarSlet