tirsdag den 27. juli 2010

Fed senorita…

churros

Churros er en spansk morgenmadsret. I Danmark kaldes de også nogen gange for spanskrør.
Spanierne er ikke kendt som de store morgenmennesker, men hvis man vil finde dem inden kl. 9 om morgenen er den lokale churros bod et godt sted at lede. Her står mødrene i kø for at købe disse varme og sprøde rør, som churros sælgeren steger i sit kæmpe kar med varm olie.
De varme churros spises med sukker på, og i Spanien får man også ofte en kop varm chokolade til, som de kan dyppes i. Det er lidt andet end den fibermorgenmad jeg plejer at indtage – hvis jeg da spiser noget :)

Så hvis jeg boede i Spanien er der ingen tvivl om at jeg ville være en fed senorita – her i Danmark ser man dem oftest rundt omkring på de forskellige markeder – men man kan altså lave dem selv og det tror jeg at jeg skal have gjort !

Men i dag står den måske også på maling af mit køkken, jeg skal ihvertfald have gjort klar til det så der er en hel del der skal ryddes, men det er jo med at få udnyttet ferien.

Jeg har også haft planer om at lave min blog om – jeg må snart være den eneste i blogland der ikke har lavet om efter de nye skabeloner – men jeg kan altså ikke lige tage mig sammen !

Kan I have en god tirsdag hvad i end måtte finde på at bruge den til…..

8 kommentarer:

  1. Uhm, churros og softice...
    Jeg hader den nye blogger-funktion og ville ønske jeg aldrig havde skiftet, men mange andre er vidst meget begejstrede...

    SvarSlet
  2. Uha, den spanske form for morgenmad lyder ikke videre sund :-) Det ville min samvittighed ikke tillade mig at spise til daglig, men i ny og næ er det sikkert meget lækkert.

    Jeg gider ikke bruge tid på at lave min blog om, men for dem, der vil bruge timer i 'maskinhuset', er det sikkert sjovt :)

    Ha' en dejlig dag, Pernille, varme klem til dig :)

    SvarSlet
  3. MissMuffin jeg tror heller ikke at jeg vil bruge en af de nye funktioner jeg vil bare bruge den jeg har og så gå ind og "programmere" den om i bredden sådan at mine billeder kan blive større - men jeg har skabelonen til hvordan at jeg skal gøre det liggende på mit arbejde så det bliver vist først i næste uge :)
    Knus

    Madame din blog er også rigtig fin, jeg gider heller ikke sidde og bruge flere timer, derfor gør jeg som jeg har skrevet til MissMuffin

    Nej jeg tror nok vi blev rigtig tykke hvis det her var den sædvanlige morgenmad, men en enkelt gang kan vist ikke skade
    God dag til dig også

    SvarSlet
  4. Har nu heller ikke lavet min blog om, men kan godt se at der er rigtig mange der har... vil gerne have lavet en header til mig selv, men kan ikke lige finde ud af hvad ;-)

    Har lige præcis i torsdags smagt churros, på Vorbasse Marked, det er den eneste gang om året jeg smager dem... godt smager de, men tror nu ikke jeg kunne tænke mig dem til morgenmad ;-)

    SvarSlet
  5. Ja Kirsten en header gør bloggen meget personlig og den er smadder let at lave det tager ikke mange minutter, det er mere det med lige at finde ud af hvad der skal være i den der tager tid :) ja det er lang tid siden at jeg har smagt den spanske morgenmad, men når jeg nu har malet mit køkken så skal jeg lige have lavet dem, lige nu er jeg bare gået død i at male - holder lige pause

    SvarSlet
  6. Ikke så sundt, men vi havde så nok mødt hinanden ved boden en eller anden morgen... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  7. Griner... det er jeg helt sikker på at vi havde PI :)
    Knus og god aften

    SvarSlet
  8. Endnu en god grund til at flytte til Spanien, når jeg bliver gammel.... men jeg plejer nu at få dem med soft ice til. Det er klasse !!!

    SvarSlet