onsdag den 20. januar 2010

Bruger du dine kvadratmeter...

Jeg modtog et nyhedsbrev hvor der stod følgende :

Har du nogensinde sat dig ned og regnet ud, hvor meget "hjem" du egentlig får for dine penge?

Hvor mange af dine kvadratmeter er smukke og velfungerende?

Hvor mange af dine kvadratmetre er fyldt med ting, du ikke bruger, ikke elsker eller egentlig ikke har brug for ?(også ofte kaldet rod)
Hvor mange af dine kvadratmetre bruger du ikke rigtig, fordi indretningen ikke hænger sammen eller rummet bare føles 'forkert'?

Hvis du betaler 10.000,- kroner om måneden for 100 m2, og du ikke udnytter de 20 m2 optimalt, så 'spilder' du altså 2.000 kroner om måneden. Penge, du kunne have købt lækkert tøj for, lækre møbler, ferierejser eller noget andet smukt og dejligt.
Du betaler for noget plads - en ressource - som du ikke bruger. Hvis du vil have mest for dine penge, så forsøg at udnyt alle dine rum optimalt - elsk dem - gør dem brugbare, anvendelige og fulde af god energi!

Nu har jeg siddet og regnet ud, og jeg jeg bruger alle mine kvadratmeter optimalt - men nu har jeg heller ikke så mange kvadratmeter, men det var da lidt tankevækkende - så der bliver ikke noget lækkert tøj til mig.... griner, men jeg er sikker på at jeg kommer til at købe noget smukt alligevel, måske en af de vaser fra Rice der er på billedet.

Hvordan ser det ud med dine kvadratmeter...

15 kommentarer:

  1. TJA, de der kvadratmeter har det ikke så godt. Jeg har fået en større lejlighed, men mindre plads. Underligt ik´.
    Forklaringen ligger i, at soveværelset er mindre, så mit dejlige store arbejdsbord har ældste barnebarn fået. Entreen er mindre, så et arvestykke blev solgt. Køkkenet er noget større og stuen lidt større, men mine møbler passer ikke til rummet og lysforholdene. I stedet for udhuset ville jeg gerne have mit bryggers tilbage. Nåh, men det løser sig hen ad vejen.

    En god onsdag til dig
    Knus

    SvarSlet
  2. Jeps, jeg udnytter hver af de 53m2 optimalt... plus loftet og væggene ville andre nok tilføje... :o)

    SvarSlet
  3. Meget tankevækkende, når man bor på 270 kvm, hvoraf i alle tilfælde de 100 ikke udnyttes optimalt...argh mange penge, læs kjoler, interiør og andet guf man går glip af...Vil nu løbe ned og gå i krig med kælderen, endnu en gang...:-))

    Hav en god aften - Camilla

    SvarSlet
  4. Uha, de bliver ikke udnyttet godt her.

    Af de ca. 65 m2 jeg har, er det vist kun det ene hjørne af stuen, der ser rimeligt ud. Nå ja, og badeværelset.

    Resten af hytten virker mest som opbevaring. Rummene er "underlige" og mine møbler passer ikke rigtig ind.

    Jeg væbner mig dog med tålmodighed - for i 2010 skulle jeg meget gerne få mig en "rigtig" bolig (hvis jeg da ellers rykker opad ventelisten)

    Jeg bor i underetagen af et hus, hvor størstedelen af boligen ligger i kælderniveau = meget mørkt og med enten lyskasser eller "kældervinduer" som vinduer og hvor køkkenet er et fyrrum.

    Gulvene overalt er enten klinker/fliser eller cement, så her er også fodkoldt. Det har jeg nu vænnet mig til.

    Så, jeg kan vist roligt sige, at mine m2 ikke udnyttes optimalt. Men igen, min husleje er ikke særlig høj, så...

    SvarSlet
  5. Jeg synes jeg udnytter de 84 kvadratmeter vi har.Jeg har heller ikke brug for med plads.
    Kan du have en hyggelig aften.

    SvarSlet
  6. he he, vi har i alt 300 m2, hvoraf de 100 er sådan noget kælder, roderumsagtigt noget, mens resten bruges godt og grundigt af os alle 6.

    MEN der er godt nok steder, jeg gerne ville ændre. Vi flyttede ind i dette 1973-hus for små 5 år siden og der er meget langt igen. Istandsættelsen er meget afhængig af pengekistens indhold.

    For et par uger siden rykkede vi om i stuen, som bare er blevet hyggelig!

    Men vi har det godt her med naturen lige udenfor døren, den smukkeste udsigt, 500 m til skov på begge sider, så jeg vil ikke bytte.

    Klem fra
    Mette

    SvarSlet
  7. Det er meget tanke vækkende..
    Min kwm pris er ikke særlig høj, men vi kunne godt undvære 1 sal i det daglige og hvis vi ikke havde noget tøj.. Hi hi..

    SvarSlet
  8. Ja jeg tror vi udnytter vores m2 fint. De er fordelt på 2 etager - ikke altid praktisk men vi elsker at bo her. De Rice vaser kunne lige passe på min nye rumdeler :P Knus

    SvarSlet
  9. vi er 4, vi har 68 m2.
    De er alle i brug - ud til mindste hjørne. Noget er rodet, noget er hyggeligt, noget fungerer rigtig godt, noget har vi planer om at ændre, men vi vil ikke kunne undvære selv det mindste hjørne :)

    SvarSlet
  10. Hej Pernille

    Har lige opdaget din blog via link hos metteb - og sikke en dejlig opdagelse. Din header ER bare flot og glad, og bloggen indeholder masser af kloge ord og flotte billeder, kan jeg se, så jeg har lagt mig til som fast læser, og vil glæde mig til at kikke forbi igen, når jeg har lidt bedre tid en dag :)

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  11. Haha, jeg har et par kvadratmeter midt på stuegulvet, som ikke bliver udnyttet :-) Men spørgsmålet er, om jeg ville synes om, at de blev det.

    Klem og dejlig torsdag til dig :)

    SvarSlet
  12. Jeg har givet dig en kreativ award, fordi du er god til at inspirere mig.
    Kh Birthe

    SvarSlet
  13. Meget interessant og meget vigtigt.
    Jeg har heldigvis gået det hele systematisk igennem og synes selv at jeg udnytter dem optimalt, ligesom du. Hm... mit skur trænger lidt, må jeg indrømme, men når det bliver varmere, må en oprydning stå højt på listen.
    Mange hilsener til dig Pernille :-))

    SvarSlet
  14. Jeg er helt klar over at jeg godt kunne klare mig med mindst 40-50 m2 mindre, men aah, som jeg elsker at have god plads!

    SvarSlet
  15. Hej Pernille på 1.

    Frisk blog du har dig her :-) Det er ikke sidste gang jeg kigger med...

    Men åhh, det var da noget af et tankeeksperiment du satte igang der. Med mine 450m2 landlig "idyl" fordelt på 3 plan, må jeg jo erkende at der går en del (læs mange) m2 til spilde!

    Hmm, tænker videre... Måske er det på tide at rydde op. Ikke fordi vi så skal give mindre i husleje, men så bliver der måske plads til alle de sjove ting: legerum, bar eller måske mit helt eget (sy)værelse. Dét har jeg ikke haft siden jeg flyttede hjemmefra :-)

    Tak for inspirationen ;-)

    SvarSlet