torsdag den 7. januar 2010

Lidt at tænke over...

Uha jeg går her og ved ikke rigtig om jeg er ved at blive forkølet, det er ellers ikke noget der plejer at ramme mig, så jeg håber at det bare er storm i et glas vand, for jeg skulle gerne til blogtræf i weekenden.
Men jeg fandt da 9 gode råd på nettet, og her får du lige de første 2, som jeg syntes er værd at følge ligegyldigt om man er ved at blive syg eller ej .
1. Smil til livet
Glæde, optimisme, et positivt livssyn og afslappethed er et effektivt middel mod forkølelse. Det vil langt sjældnere lykkes for de angribende og hosteskabende virus at få fodfæste, når du er glad. Negative tanker, stress samt et trist syn på tilværelsen virker omvendt som et succesfuldt bombardement mod immunforsvaret.
2. Brug tid med vennerne
Jo flere venner du har, desto mindre forkølet bliver du. Mennesker med kun 1-3 gode venner bliver fire gange oftere forkølet end de, som har sociale tilknytninger til flere personer. Formentlig styrker et godt socialt netværk vores immunforsvar og herved modstandskraften over for forkølelsesvirus
Hvis du vil se resten af rådene kan du se dem her
I denne uge har Fakta citrustræer på tilbud til den nette sum af 149 kr, selv om jeg arbejder i blomsterbranchen så kan jeg ikke få det billigere, jeg var rundt om min Fakta i går og de var ikke kommet hjem endnu, de håbede på i dag, så jeg krydser fingre for i eftermiddag når jeg går hjem, for det vil klæde mit køkkenvindue og jeg elsker duften af blomsterne.Kan I have en rigtig dejlig torsdag....

10 kommentarer:

  1. Tak for gode råd og tips :-)

    SvarSlet
  2. Det var meget tankevækkende at læse, at mennesker med kun 1-3 gode venner bliver fire gange oftere forkølet!

    God bedring, Pernille - du skulle meget nødig blive syg nu inden blogtræffet. Klem ;-)

    SvarSlet
  3. Tak for de gode råd, Pernille. Hvis råd nr. 1 er en holdning og livsstil, man praktiserer mon så ikke nr. 2 (næsten) kommer af sig selv?.
    Tak for tippet fra Fakta. Jeg vil prøve at få fat i sådan en dejlig plante.

    SvarSlet
  4. Tankevækkende, men der er noget om snakken... :o)
    Og tak for citrus-tippet... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  5. Rigtig gode råd Pernille og tak for tippet om citrustræet Fakta.

    SvarSlet
  6. God bedring Pernille. Tror jeg vil købe et citrustræ til mit køkkenvindue også.
    På en god dag lader vi os ikke vælte af lidt forkølelse på en mindre god kan vi væltes. Mange faktorer spiller ind og helt sikkert også venner.
    Knus.

    SvarSlet
  7. Tankevækkende læsning - men så sandt :-). Jeg tror, at glæde og tilfredshed er midlet mod rigtig mange ting. Hvis man har det godt med sig selv og sit liv, tror jeg meget er vundet. Ikke at man aldrig bliver syg - men ikke så tit og ikke så voldsomt.
    God bedring til dig.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  8. Madame, jeg er også glad for at jeg har mere end 1-3 gode venner, så jeg er sikker på at jeg ikke bliver forkølet :)
    Knus

    Ja Betty jeg fik ikke fat i noget træ, det havde det ikke i min lokale Fakta og jeg orkede ikke at gå ud til den næste butik, nu må jeg få fat i det på en anden måde :)
    Knus

    Pi, jeg tror helt sikkert at der er noget om snakken :)
    Knus

    Connu jeg håber da at du får fat i et hvis du lige stod og "manglede " det.
    Knus

    Gittemay jeg er helt sikkert på de to ting hænger sammen, hvis man ikke har det godt med sit liv, går det helt sikkert ud over ens helbred og man er mere modtagelig over for alt.
    Knus

    Meisolle, tusind tak skal du have for dit link, jeg vil straks gå ind og kigge på dit link og jeg kommer også til at stifte beskendskab med din nye blog :)
    jeg skal nok få rettet din blog på min liste :)
    Knus

    SvarSlet
  9. Margith jeg ville også bare så gerne have haft fat i et, men de var ikke kommmet frem til min butik, så nu må jeg se om jeg kan få det andet sted :)

    Knus

    SvarSlet