lørdag den 23. januar 2010

Så keder man sig ...

Inspireret af et tæppe fra Green Gate er jeg gået igang med hæklenålen, jeg kom aldrig med på trenden med bølgetæppet og da jeg heller ikke gider og sidde og tælle så er det her projekt meget mere mig :)
Men hold da op..... 300 masker på en række - det tager 30 minutter at hækle bare en bane - den fylder så ca. ½ cm og da tæppet skal være 2 meter langt -tak for kaffe - jeg har da noget at lave hele foråret og sommeren, når jeg engang bliver færdig er det sikkert efterår, og jeg laver det jo faktisk i sommerfarver - så det er da helt kanon, hvad gør man ikke når man keder sig.
I aften kommer min datters kæreste og spiser for første gang, ja jeg plejer ikke at have præsentationsangst udi kogekunsten, men hvor fedt er det lige at lave mad til en kok !

Min nyindkøbte Funky hverdagsmad er blevet nærlæst og jeg forsøger mig med noget fra den , jeg skal godt nok lige give den kylling noget ekstra gas hvis det skal komme op i den standard han har prøvet de sidste 14 dage hvor han har arbejdet på en 2 stjernet Michelin restaurant i Berlin - men hvad pokker husmorkogekunsten her på 1. - den skal han nok kunne lide.
Hvis du ikke har tilmeldt dig min giveaway kan du nå det endnu, lykkens gudinde udtrækker først i morgen.
Kan I have en rigtig dejlig lørdag...

18 kommentarer:

  1. Ups - den var værre ;-) det har altid været min frygt, at jeg nogensinde skulle lave mad til en KOK... synes selv jeg laver god mad, men ligefrem, at skulle lave til en der så ovenikøbet har været på en Michelin restaurant...

    Nå, men elsker han din datter, elsker han sikkert også svigermors mad ;-))

    I får helt sikkert en dejlig aften...

    p.s. han har sikkert lige så store sommerfugle i maven, for at skulle møde dig. Kan sagtens huske første gang jeg skulle møde svigerfamilien...

    SvarSlet
  2. Tag det helt roligt - min svigersøn er også kok - de elsker når andre svinger gryderne for en gangs skyld. Har også lige fået den der bog. Men slet ikke nået at nærkigge den.
    Fedt tæppe - men noget af et projekt!

    SvarSlet
  3. Tror da ikke du skal være nervøs, det plejer da at lyde lækkert og interessant når du skriver om hvad mad du laver.
    Dit tæppe bliver helt sikkert flot, meget Green Gate lignende.
    Held og lykke med iaften.

    SvarSlet
  4. Jeg er sikker på, at det både bliver hyggeligt og hjemligt. Han forventer vel heller ikke 2 stjernet michelin-dinner?? Han synes sikkert også, at det er rigtig hyggeligt at sidde til bords uden at være kokken...

    Smukt tæppe! Og som du siger, bliver det helt perfekt til årstiden. Og det er da dejligt med et projekt, der ikke kræver de allerstørste tanker.

    God dag til dig. Klem fra Mette

    SvarSlet
  5. God fornøjelse med det hele i aften.
    Det er godt nok et stort projekt med det tæppe, men når engang, engang du bliver færdig bliver det vildt fedt.
    God lørdag.
    Kh. Sonnie

    SvarSlet
  6. Mon ikke det hele nok skal gå fint og han er jo da lige så nervøs for at skulle møde dig. Jeg håber i får en rigtig hyggelig aften. God fornøjelse. Knus

    SvarSlet
  7. Uha, det skal nok blive spændende. Jeg er sikker på, at der nok skal komme noget ud af dine gryder som er rigtig lækkert:)
    Det er altid en prøvelse at skulle møde svigermekanikken første gang...

    Tæppet skal nok blive rigtig flot, jeg er vildt misundelig allerede!

    Ha en dejlig aften:)

    SvarSlet
  8. Jeg har efterhånden hæklet en del tæpper og det tager laang tid, men jeg synes de er så afslappende.
    At lave mad til en KOK !!! Godt det ikke er mig :-)
    Men du er mor til den kvinde han elsker, så han synes sikker at alt hvad der kommer fra dig er perfekt :-)

    SvarSlet
  9. Kære Pernille
    Der er ikke noget at være nervøs for, bare du laver maden med kærlighed, og bruger gode råvarer, så bliver det perfekt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  10. Hvor er det bare smukke farver du der har valgt til tæppet... :o) Og du skal se, det går meget hurtigere end du tror når man alligevel sidder stille i sofaen og ser tv, eller lytter musik eller andet... :o)
    Og du lavede super lækker mad, da jeg besøgte dig...så rolig nu, han skal nok sætte pris på din kogekunst også...ligesom han vil synes at du er super sød... :o)
    Knuss og tanker :o)

    SvarSlet
  11. Kokke plejer vist at være tilfreds med lidt - de ved om nogen hvad det kræver :)

    SvarSlet
  12. Ja Kirsten den er slet ikke sjov, jeg har mødt ham før han er en fin fyr :)

    Knus

    Lone det beroliger mig lidt, så er der håb forude .
    Knus

    Ja Magith det er godt nok et projekt jeg har kastet mig over, tror også at det bliver flot.
    Knus

    SvarSlet
  13. Pernille, det er noget af en sag, det tæppe. Du ved i hvert fald hvad du skal få tiden til at gå med.
    Glæder mig til at høre hvad du har fundet på at lave til kokken. Jeg kan overhovedet ikke forstille mig andet end at det er blevet supergodt.
    Knus og rigtig god weekend.

    SvarSlet
  14. Den kogebog er bare super og alt jeg har lavet fra den er blevet en stor succes - og hvis det går helt galt så tør han ikke sige det fordi han jo skal imponere sin nye svigermor ;)

    SvarSlet
  15. Uha.. han skal nok blive glad for din mad..
    Det er noget af et projekt det tæppe, du kan jo hvad du vil Pernille.. Skal vi snart på lagersalg ?

    SvarSlet
  16. Et flot tæppe du er gået i gang med, men et projekt, som tager sin tid.
    Middagen i går til svigersønnen, jamen den har du klaret med bravour, er jeg sikker på.

    En god søndag til dig

    SvarSlet
  17. Tusind tusind tak for alle jeres kommentarer, desværre har jeg ikke lige været så frisk, snottet har indtaget min krop, så jeg har ikke fået kommenteret ved hver af jer, men I kan tro at jeg har læst det hele, det gør jeg altid.

    Jeg synes at det var lidt grænseoverskridende at skulle lave mad til en kok men det gik fint nok, han var blevet lige så snottet som mig, så hvis jeg havde lavet nogle ups :) så kunne han slet ikke smage det. Nu må det være ham der laver mad næste gang :)
    Knus

    SvarSlet