tirsdag den 5. januar 2010

Kødløs dag...

Vi har det tit sådan her på 1. at vi har en dag hvor vi ikke får kød. Denne her ret skal vi have i aften og den kan anbefales :
Ingredienser:4 personer
1 spsk olivenolie
2-3 fed hvidløg
Groftreven skal af 1 usprøjtet citron2 spsk citronsaft
Salt og peber
50 g semidried tomat
1 dl hakket persille
375 g spaghetti eller anden pasta
Pynt:50 g reven parmesanost
Ellers er der ikke så meget andet at sige i dag, hvor sneen igen er begyndt at falde over det meste af landet.
Det er ligesom om at man skal igang med det nye år.....

12 kommentarer:

  1. Jeg prøver også på, at indføre en kødløs dag om ugen.Her vælder sneen ned, der ligger ca. 20 cm og vi skulle få, meget mere siges der.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  2. Kød løs dag.. vinder vist ikke her når Søren er hjemme..
    I går da vi var ude og købe ind.. Var det sparsomme ting der kom i kurven. Altså på kalorie side..
    Da vi stod ved båndet og skulle pakke, kigget han langt efter medisterpølse, hos naboen på båndet. Smiler..

    SvarSlet
  3. Ja Conny jeg så godt nogle vilde snebilleder inde hos dig, gad vide hvad det ender med oppe hos jer.

    Knus

    Nej Mette, der er ikke så mange mænd der er med på det kødløse, jeg kan lige så hans stjålne blikke efter medisterpølsen, men det er da godt nok at I kiggede på kalorierne, det gør vi også her hos os, ikke fordi der er kommet noget på i julen, men der sidder noget fra før jul, der godt kunne trænge til at komme af :)
    Knus

    SvarSlet
  4. Jeg kæmper også med at indføre en kødløs dag, men Kristian synes det er temmeligt hårdt... Så nogle gange får han lidt grillede rejer til for at undgå piveriet..

    Idag er der så også kødløs dag, vi skal have kartoffelpizza og salat..

    SvarSlet
  5. Den ret ser meget lækker ud - den kan du sagtens lokke os til at lave også :-)

    Det er helt hvidt udenfor her på Amager, jeg kunne ellers godt bruge lidt forår nu ...

    Klem til dig ;O)

    SvarSlet
  6. Sidder her og er sulten, og den ret fik mundvandet til at stige :-)
    Her har vi max een kød dag om ugen :-)

    SvarSlet
  7. Det ser rigtig godt ud, det kunne jeg ogsaa fristes til at spise i aften. Monstro man skulle overraske husbonden, som normalt staar for aftensmaden?
    Vi spiser i oevrigt tit koedloes, mindst en 2-3 dage i ugen.

    SvarSlet
  8. Uha, det ser lækkert ud! Jeg printer lige opskriften - tak for delingen.
    Her hos os har vi flere kødløse dage hver uge :)

    SvarSlet
  9. Pernille, jeg har tyvstjålet din opskrift, den ser dejlig ud.
    Vi er ikke de helt store kødspisere, ikke at vi har noget imod kød, men af en eller anden grund er det bare blevet sådan. Hav en fortsat god dag i det fynske.
    Knus

    SvarSlet
  10. Smukt billede - sådan en skålfuld kunne jeg godt sætte til livs ...
    Ha' en dejlig aften.
    Sneknus Hanne

    SvarSlet
  11. Med den blanding er der heller ikke brug for kød - det ser skønt ud :-)

    SvarSlet
  12. Jeg havde laest din opskrift den anden dag, men havde ikke lige faaet den skrevet ned. Paa vejen hjem koebte jeg dog lige nogle champignoner og noget frisk pasta og saa lavde jeg noget der lignede meget. Joesses, som smagte det godt. Tak for opskriften!

    SvarSlet