fredag den 8. januar 2010

Havfrue eller hval ...


For nylig kunne man i vinduet på et motionscenter i en større fransk by se en plakat, der viste en ung, slank og solbrændt kvinde.
Teksten lød: ”Vil du være en havfrue eller en hval til sommer?”.

En midaldrende kvinde, hvis fysiske træk ikke helt levede op til kvinden på plakaten, svarede i fuld offentlighed på det spørgsmål, som motionscentret stillede:

Til hvem det måtte vedrøre,

Hvaler er altid omgivet af venner (delfiner, søløver, nysgerrige mennesker).
De har et aktivt sexliv, bliver gravide, og får bedårende baby-hvaler.
De tilbringer pragtfuld tid i selskab med delfiner, mens de propper sig med rejer.
De svømmer i havene, og ser smukke steder som Patagonien, Beringshavet, og Polynesiens koralrev.
Hvaler er fantastiske sangere, og har endda indspillet cd’er.
De er fantastiske skabninger, og jages stort set ikke af andre end mennesket.
De er elskede, beskyttede og beundrede af næsten alle i verden.

Havfruer eksisterer ikke.
Hvis de gjorde, ville de stå i kø foran argentinske psykoanalytikeres klinikker, på grund af identitetskrise – fisk eller menneske?
De har ikke noget sexliv, fordi de dræber alle mænd, der kommer i nærheden af dem – for slet ikke at tale om: hvordan skulle de overhovedet kunne dyrke sex? Kig på dem - hvor er DEN?
Derfor får de heller ikke børn.
Og i øvrigt: hvem gider være sammen med en pige, der lugter som en fiskeforretning?

Valget er åbenlyst for mig: jeg vil være en HVAL!

P.S.: vi befinder os i en tidsalder, hvor medierne fylder vores hoveder med en idé om, at kun tynde mennesker er smukke, men jeg foretrækker at nyde en is sammen med mine børn, en god middag sammen med en mand, der får mig til at sitre, og et stykke chokolade sammen med mine venner.

Med tiden tager vi på, fordi vi lagrer så meget information og klogskab i vores hoved, at der ikke længere er plads nok, og derfor fordeler det sig ud over resten af vores krop.
Så vi er ikke tunge – vi er enormt kultiverede, veluddannede og lykkelige!
Fra i dag vil jeg, hver gang jeg ser på min bagdel i spejlet, tænke: ”Hold da helt op – se lige hvor KLOG jeg er!”
Kan I have en god fredag...

24 kommentarer:

  1. Så så du lige mig, ligge totalt omdrejet af grin... :oD
    Jeg vil helt klart også hellere være en hval end en havfrue...og jeg må sige at jeg da næsten må være et geni,med det jeg har oplagret i min krop... ;oD
    Knuss og lune tanker ... :o)

    SvarSlet
  2. Sikke skønne ord på morgenkvisten. Dejligt med visdomsord og morgengrin ;-)

    SvarSlet
  3. Ha ha ha.... Det var dog det dejligste grin jeg længe har haft og sikke et dejligt indlæg.
    God fredag
    Sonnie

    SvarSlet
  4. Ha ha ha - ja, så må jeg da være et geni med den mås jeg har ;o)

    Knus Debes

    SvarSlet
  5. Tak fordi du fik mig til at smile... Du har en dejlig blog kørende - smil, eftertænksomhed, lækker bolig, ja, alt det go'e!
    Go'e tanker til dig ;o))

    SvarSlet
  6. Ha, ha, ha, hvor er det godt.
    jeg stemmer på hvalen;-)

    SvarSlet
  7. Ha ha.. Den var rigtig god..
    Jeg føler mig nogen gange som strandet hval, der ikke kan komme fri.. Og jeg går og venter på en Greenpeace aktion, for kloge er jeg da, efter den målestok.

    SvarSlet
  8. Fantastisk modsvar!!!

    PS. Hvaler er bare smukke :o)

    SvarSlet
  9. Hihi, skønt indlæg, Pernille!!!
    Klem og dejlig dag til dig :)

    SvarSlet
  10. Ha, så må jeg ha' til en nobelpris i fysik på bagperronen :-)

    Jeg har tilladt mig at smække indlægget på Facebook. Håber at det er ok?

    SvarSlet
  11. Hi-hi. Tilhører også en af de glade og temmelig kloge hvaler.

    Herligt med lidt modspil til al denne "sundhedsdyrkning", som efter min mening også er blevet en slags ny tyranni, hvor overvægtige (Endog kun let overvægtige) oplever at blive presset a'la rygerne.
    KH Frau Putz - Muffinsdronning og kageelsker.

    SvarSlet
  12. Dagens griner:-) Sådan!!! Så er det på plads - vil bestemt også helst være hval:-)

    SvarSlet
  13. Og så på en fredag. TAAAAAK!! :-D I LOVE BEING A WHALE!! Kors, hvor er jeg klog. *LOL*

    SvarSlet
  14. Endnu en hval som smiler :-)

    SvarSlet
  15. Hvor er det dejligt, du fik mig til at smile (faktisk grine) her midt i forkølelse, ondt i halsen og hosten. Tak for det.
    Knus og rigtig god weekend fra en hval i Holland.

    SvarSlet
  16. Der er sørme ikke mange havfruer blandt jer.... griner

    Så jeg ønsker at alle I medsøstre hvaler får en dejlig weekend, nogle af os ses til træf i Middelfart !

    Knus

    SvarSlet
  17. Amen!
    Og i øvrigt har jeg altid elsket hvaler - også før min mås voksede! :-D

    Hav en dejlig weekend!

    SvarSlet
  18. Ha,ha,ha....nej , hvor jeg griner!
    :-D

    SvarSlet
  19. Nej og tænk alle de skønne sko, man ville gå glip af!!
    hilsen fru Professorinde Lavendel
    - vi ses!

    SvarSlet
  20. :)) Den kvinde er en af vore egne!
    God fornøjelse med træffet :)

    SvarSlet
  21. Altså jeg er nok mere havfrue end hval, men uden at være helt havfrue. Har så prøver at være både overdrevet havfrue og også hval. Og jeg befinder mig fint lige her :-)

    Ps. så må jeg spise lidt mere i morgen ;o)

    SvarSlet
  22. Jeg er en hval og det bliver der ikke lavet om op.
    God weekend Pernille

    SvarSlet