tirsdag den 19. januar 2010

Kogebøger og ugeblade...

Jeg har noget med kogebøger, jeg elsker dem bare. Her den sidste uge har jeg faktisk købt hele to af slagsen, til trods for at jeg har lovet mig selv at køre stramt budget :), men man kan jo blive fristet .

Den første Funky hverdagsmad har jeg stået og kigget på nok nogle gange hos boghandleren, den kostede 249 kr og det kan jo ikke siges at være dyrt, men i går i Netto lå den der lige til 75 penge, her var det så at det lige skred med ikke at bruge penge. - Og nej - girls, det er altså ikke fordi at det er hende fra Rice der er medforfatter på bogen at jeg ikke kunne lade den stå :) De første sider bliver indledt med nogle basisting, noget kan laves selv derudover er der nogle ting der skal handles hos de etniske købmænd, eller hos en god stor dagligvareforretning. Jeg har besluttet mig at tage i Bazaren i weekenden og få handlet ind, for jeg glæder mig til at skal lave nogle af de lækre retter der er i den.



Den anden bog er Suverænt Sundt, den lå i Brugsen til 75 kr, det ser også ud til at være et godt kup.
Nu har jeg ingen undskyldninger for ikke at få lavet noget dejligt mad. Jeg skal jo altså lige hanke op i min selv og komme helt tilbage på min sunde livsstil ændringshalløjsa, ja det er ikke fordi at jeg har syndet så voldsomt, jeg er kommet gennem julen og det hele uden at tage noget på, men det var jo også meningen at der skulle noget af, og det skal der nu nok komme jeg må bare lige være tålmodig.
Jeg har de sidste par dage modtaget award fra rigtig mange af jer, og den skal jeg nok følge op på, jeg skal lige have tænkt igennem hvad jeg skal skrive.
Det var godt at der ikke var nogle boligbøger på bud for her har jeg også lige et svagt punkt, heldigvis kommer Månedmagasinet Boligliv nu her på torsdag, jeg tror desværre ikke at min kioskpusher har fået det hjem endnu. Det er det eneste blad jeg køber, for år tilbage købte jeg Femina og Alt for damerne i ny og næ, men det er slut nu.
Hvad med dig, er du til ugeblade, kogebøger og andre bogfristelser...

17 kommentarer:

  1. Åh- ja ...Er til det hele :-)
    Stod også og kiggede i den Rice kogebog...Men fik faktisk talt mig selv fra det !- er ret stolt :-) Får Boligliv ind af døren og nyder det :-)

    SvarSlet
  2. Jeg elsker kogebøger (og har mere end rigeligt af dem!!). Kæmper også når jeg ser en billig en...
    Uge og månedsblade, bliver lige skimmet for noget godt og så bliver de købt, hvis der er noget i dem i dem jeg kan bruge.
    Kun til jul kan jeg have meget svært ved ikke at forkøbe mig i ugeblade, når bare de ikke indeholder julebag og konfekt...

    God fornøjelse med dine kogebøger :0)

    SvarSlet
  3. Kogebøger er virkeligt en stor fristelse og i skrivende stund overvejes det, om Kristian måske kan lokkes den vej forbi Netto efter en kogebog til mig, haha:)
    Før købte jeg en 4-5 månedmagasiner, men jeg har skåret ned til kun at købe BoligLiv og Isabellas, for de andre var for kedelige efterhånden...
    Engang imellem kommer jeg til at købe Femina eller Alt for damerne hvis forsiden lokker med noget spændende(madlavning, kolonihave osv)...

    Er så misundelig over i har en Bazar i Odense, forstår ikke at Aalborg ikke kan få sån en..

    SvarSlet
  4. Miri det kan jeg godt forstå at du er stolt over :)men jeg har set på den så mange gange ved boghandleren så jeg havde slet ingen tvivl :) Boligliv er bare dejligt, jeg får det ikke ind af døren, det gjorde jeg på et tidspunkt, men når jeg så så oppe i kiosken at de nogle gange kørte kampagne og jeg kun skulle give 25 kr så følte jeg mig lidt snydt :)
    Knus

    Ja Kari det kan være svært at holde sig fra dem til jul, der er jeg også faldet i et par gagne :)
    Kan du have en god dag.

    MissMuffin du må have Kristian i Netto, det er virkelig god, og jeg tror der er meget at du vil kunne bruge i den. :)
    Knus

    SvarSlet
  5. Kære Pernille
    Den øverste kender jeg ikke, det må jeg gøre noget ved:)
    Den nederste har jeg stående.
    Jeg har så mange kogebøger, så jeg har opgivet at tælle dem, jeg har samlet siden jeg var ganske ung, og jeg har dem alle endnu, og jeg er så absolut ikke ganske ung mere:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Jeg holdt år tilbage både ALT for damerne og Femina...men blev på et tidspunkt bare træt af dem begge... Nu læser jeg Boligliv hver måned og har lige tegnet et abonnement på Boligmagasinet...tre numre og en kop fra Den kongelige Porcelænsfabrik til under koppens pris!... Men det blad når ikke Boligliv til knæene, så det må forvente en opsigelse så snart jeg har modtaget koppen... :o)
    Kogebøger bliver aldrig min passion, men boligbøger og skønlitterære bøger...MUMS... :o)
    Rigtig god dag til dig i Odense... :o)

    SvarSlet
  7. Kære Vibeke, jeg vil gerne tro at du har mange kogebøger, dig som altid laver så meget dejlig mad.
    Jeg synes at de virker rigtig gode de her to, især er jeg lidt tosset med den Funky kogebog, der er nogle meget smukke billeder i :)
    Knus

    Det var sgu da fedt at der lige var en kop med når man bestilte det blad, jeg køber det også nogle gange, men jeg giver dig ret, det er ikke lige så godt som Boligliv, de blade kan jeg kigge igennem igen og igen :) de passer måske også bedre til den stil vi to har :)
    Boligbøger, det er også mit største hit :) har du den der rum der rykker, den er god og ikke særlig dyr :)
    Knus

    SvarSlet
  8. De ser spændende ud de to kogebøger. Og sikke da billige de var :P Knus

    SvarSlet
  9. Ja Anette de var rigtige billige, og jeg synes de er prisen værd. Den med suverænt sundt er rigtig god til os diabetikere :)
    Knus

    SvarSlet
  10. Spar man, så har man ! Lån dog alle de blade ganske gratis på biblioteket. jeg forudbestiller dem lige så snart de er inden for dørene - så bruger jeg pengene på scrap i stedet for.

    SvarSlet
  11. Jeg stod også i Netto og kiggede på Funky hverdagsmad, men købte den ikke. Nu kan jeg godt ærge mig. Jeg må ind og se om de har flere tilbage når jeg får fri fra arbejde :o)

    SvarSlet
  12. Helle det er også en rigtig god ide, men jeg læser dem rigtig mange gange og nyder at hive en stak frem og smide mig i sofaen :)
    så jeg giver gerne de penge - og jeg kan jo heller ikke hitte ud af det scrap. jeg venter stadig på at du sender mig et eller andet fantastsik :)

    Knus og nyd æblekagen

    SvarSlet
  13. Mollymy hvor har jeg bare mange gange stået som dig hvor jeg har lagt det tilbage og så fortrudt :) men i går da vidste jeg bare at jeg skulle have den :)
    Hyggeligt at du smed en kommentar her hos mig .
    Knus

    SvarSlet
  14. He! Endnu en af mine laster - jeg har et vognlæs! Min seneste fristelse var "Baronessen går i køkkenet" *SSS* Jeg holder "MAD" bladet - det er også supergodt, synes jeg. Jeg har haft Boligliv fra starten, men her for et års tid siden, synes jeg at der var for mange gengangere i temaerne. Men alle de gamle numre ligger i sommerhuset og de bliver kigget i hver eneste ferie!
    Fortsat god resten af dagen.
    RINA ;o)

    SvarSlet
  15. Jeg gider ikke ugeblade mere, det er kun en sjælden gang jeg falder i med Femina. Derimod holder jeg meget af boligmagasiner OG kogebøger.. ;)

    Det engelske Country Living er et hit hos mig, fyldt med blomster og landliv, lige til at drømme om.

    Knus

    SvarSlet
  16. NÅ JA FORRESTEN... så er der jo min nyeste ( det sidste år) faldgrube. Bøger og blade, magasiner og hæfter med strik. Uha det er en pengefælde af de store. Men noj hvor er det skøn og inspirerende læsning..;)

    SvarSlet
  17. Der var en gang jeg havde dille med kogebøger. Så begyndte det at knibe med pladsen, da jeg har samlet over 45 år.
    Min datter køber jævnligt kogebøger, så ser dem hos hende.
    Alt for Damerne og Hendes Verden læser jeg på biblioteket. Køber Hendes Verden, hvis der er noget som frister. Derudover arver jeg gamle ugeblade, og er der en god opskrift bliver den klippet ud og sat i mapper. Mapperne er fra min pureste ungdom og bruges jævnligt. På bloggene er der også masser af inspiration på spændende retter.

    Boligblade køber jeg ikke, men det sker jævnligt, at der er en bog, som jeg absolut vil have i reolen, og så køber jeg den. Sidste bogindkøb var Julebogen, som Bonderøvens kone udgav.
    Nå ja, finder også bøger på genbrug, da er det især gamle børnebøger, som har min interesse.

    En god aften til dig
    Knus

    SvarSlet