mandag den 4. januar 2010

Overvejelser...

I går i mit indlæg skrev jeg lidt om at jeg har fået for meget "skrammel" ind her på 1., ja det nu egentlig ikke fordi det er så galt, men jeg hører til dem der får rod i mit hoved hvis der står for meget - derfor er jeg igang med at pakke noget af det væk.

Jeg tror at jeg her i 2010 vil overveje følgende ting ( feng shui princip) inden at jeg køber:
Har jeg brug for ….?
Gør …. mig glad?
Hvor skal den stå?
Hvad skal så væk i stedet?
Passer den til det andet jeg har?
Vil jeg prioritere denne frem for….?
Har jeg godt af det?
Jeg ved godt at jeg ikke kan nå at tænke alle de her ting når jeg står til et Rice udsalg, men der skal også være plads til at være spontan :)

En ting er sikkert - den her lampe skal ind i mine gemakker i løbet af året, jeg har både brug for den og den vil gøre mig glad, jeg ved hvor den skal stå og jeg vil have rigtig godt af den.... der skal lige spares samme.
Er du spontan eller planlægger.....

18 kommentarer:

  1. Spontan med ++++++- uha, jeg skal vist også rydde lidt ud.

    SvarSlet
  2. Spontan, men ville så gerne være planlægger.

    SvarSlet
  3. Lone jeg kender det alt for godt :)
    Knus

    Oline vi må se om vi kan bestræbe os på at blive planlæggere :)
    Knus

    SvarSlet
  4. Absolut spontan, men øver mig i at spørge mig selv om jeg kan undvære...
    Min søn fortalte forleden om en artikkel han havde læst om en som kun ville eje 100 ting. Tror sagtens vi kan leve kun med 100 ting, men i vores samfund har de fleste flere af samme ting.
    Kan godt forstå du gerne vil købe lampen

    SvarSlet
  5. Helt enig. Har læst et sted at man endda skal smide to ting ud når man køber en ny!!! Hvis der er rod her fungerer min hjerne heller ikke. Lampen ser skøn ud. Har kun set Rice på nettet men de har en butik på Odense Havn hvis jeg husker rigtig. Måske man skulle sende sine forældre afsted ;-) En god uge til dig. KNUS

    SvarSlet
  6. Jeg er vist en blanding, Pernille, men jeg synes, det er kloge overvejelser at gøre sig, før man hovedløst køber nyt.

    Varme klem til dig!

    SvarSlet
  7. Jeg er både spontan og planlægger. Falder over noget og hvis det er lidt dyrt ringer jeg til gemalen, som næsten hver gang siger "køb!" Ja, han er vist lidt atypisk ;o)

    Min økonomi siger "planlæg" Men det er ikke altid, jeg hører efter...

    SvarSlet
  8. Jeg tror jeg vil tage dine spørgsmål til mig, selvom jeg er blevet meget bedre til at gå igen, hvis jeg ser noget "must have" og derefter "mærker jeg rigtigt efter" :o)

    SvarSlet
  9. Planlægger i lange baner, meeen... så går der alligevel noget galt og jeg ender med at forkøbe mig ;-)

    SvarSlet
  10. Frygtelig spontan ! Men ved dyrere ting, må en vis planlægning jo til :-)
    synes bestemt du fortjener lampen :-)

    SvarSlet
  11. Jeg er nok mest midt i mellem. Nogle gange er der vildt check på overvejelserne inden indkøb og andre gange hopper jeg ud i noget fuldstændig vildt uden at tænke mig om i så meget som 3 sek.
    Det er flotte overvejelser du gør dig og heldigvis kan der jo puttes meget ind under kategorien "Gør.... mig glad".
    Knus

    SvarSlet
  12. Spontan med stort S... :o)
    Men har faktisk lovet mig selv det samme som dig, i det kommende år...tænke mig ekstra godt om...veje for og imod... Så måske er en smule planlægger på vej ud af skabet her?!?... ;o)

    SvarSlet
  13. Vi har lige haft kæmpe oprydning her, men det var i skabene. Og selv om det er bag låger, så giver det mere "ro" med orden derinde.

    Knus

    SvarSlet
  14. Lidt en blanding tror jeg. Dyre ting køber jeg ikke impulsivt men jeg er også i gang med at øve mig i om jeg virkelig har brug for de ting jeg køber :P Uh det er svært :P Knus

    SvarSlet
  15. Kan man være spontan planlægger?? Det kommer nemlig meget an på, hvad jeg lige falder over. Nogle gange tænker jeg - "har jeg brug for den", andre gange ryger det bare i kurven uden et blink. Men lige nu er jeg nok i "der skal smides ud inden der kommer mere ind!" Føler jeg er ved at drukne, så hvad er mere nærliggende her i starten af året end at smide ud af det, man ikke bruger? ;) Må aftenen være dig behagelig...

    SvarSlet
  16. Se lige denne side med søde/sjove hjemmelavede dyr http://littlegreen.typepad.com/

    SvarSlet
  17. Spontan ud over alle grænser!
    Jeg har ingen overvejelser, når der er noget, jeg have. Det har ikke altid været lige hensigtsmæssigt, men det har været sjovt, og nogle gode ting er der da kommet ud af det :O

    SvarSlet
  18. Jeg er planlægger når ang. indretning af min bolig.

    SvarSlet