søndag den 23. august 2009

Det er med at være i god tid ......

Der er kommet nye kataloger fra Stof og Stil. Jeg har siddet og kigget jule- og boligkataloget, og der var da lige en ting eller to man let kunne blive varme på der.
I julekataloget fandt jeg det skønneste julepynt der var hæklet - det skal jeg da lave - jeg kunne ikke finde ud af at gemme et billede af det, men du kan klikke på billedet ovenover så kommer du ind på katalogerne og så er det på side 11, jeg tror der er mange hæklere, der vil blive forelsket her - vi kommer til at se kringler, trommer og hjerter i hele blogland.

Jeg er ellers ikke sådan en - "jeg pynter helt vildt op til jul en" - det jeg pynter op med er ofte ganske utraditionelt, men sådan kan jeg lide det. I går kom vi til at tale om at vi faktisk aldrig har prøvet at holde jul her på 1. vi har haft en meget anstrengt forhold til julen de sidste par år, fordi der netop på det tidspunkt ,to år i træk skete drastiske ting, der var med til at forandre vores liv. Ofte har der også været for meget pladder inde over julen, men sådan er det nok i mange familier.

Selv om mit eneste barn nu er 22 - så vil jeg gerne have vendt hendes syn på julen - der lige nu kan ligge hvor kragerne vender - så måske bliver det i år at vi for første gang holder jul på 1. - jeg vil ihvertfald gå i gang med hæklenålen.

Ha en dejlig søndag eftermiddag....... jeg er lige igang med at male et spejl, der skal hænge over den figur som jeg skrev om tidligere i dag.

13 kommentarer:

  1. Mine døtre er begyndt at tale om , at de glæder sig til jul...Jeg går og holder fast i sommeren !
    Tror nu det er en god ide , at I får skabt nogle rare minder om det at holde jul på 1.sal.

    SvarSlet
  2. Det lyder meget smukt med den hæklede julepynt! Og jeg håber, at du og Cecilie vil gøre lidt ud af julen sammen - for det er da en skøn tradition, selv om mange mennesker går helt over gevind :-)

    Klem til dig og god søndag!

    SvarSlet
  3. Nøj, hvor er du heldig, der ligger en Stof og Stil i Odense. De har så mange ting, som frister. Jeg fik købt for lidt - alt for lidt stof i tirsdags, det er surt, når det sammenlagt er en tur på 160 km til nærmest butik.
    Jeg har heller aldrig holdt jul hjemme. Min datter har helt andre juletraditioner end hun er opvokset med, og mine børnebørn har derfor aldrig holdt jul hos mormor.

    SvarSlet
  4. Miri jeg vil også holde fast i sommeren :), men jeg gør mig nogle tanker om hvad jeg vil og jeg tror at det er som du skriver en god ide at få skabt nogle rare minder her på 1.

    Knus

    Madame julen det er en skøn tradition, men den er blevet meget opblæst og nogle gange har den mistet sit budskab, som jeg syntes drejer sig om samvær og hygge !
    Klem

    Ja Manna jeg er lidt heldig jeg skal også "derud" i morgen, jeg tror det ligger 1½ kilomet fra mig, det tager ikke længe. Øv hvor surt når du nu lige havde kørt så langt og du har fået godt gang i symaskinen til bazaren.
    Knus

    SvarSlet
  5. Så ved jeg hvad jeg skal i morgen efter arbejde - ud og hente kataloger i Stof og stil.

    SvarSlet
  6. Åh ja den jul. Den kan jeg nu godt lide - uden at gå helt i selvsving dog. Det er en dejlig tradition, som vi forsøger at holde i hævd på bedste vis herhjemme. Men i et noget mere dæmpet og afslappet tempo, end man ellers kan se 'derude'.
    Jeg er da også begyndt at lave julegaver...for ret længe siden faktisk :-)))
    Og det var da vist en god idé, for nu kan jeg se, at jeg også skal lave nogle andre ting...fra bl.a. Stof & Stil :-)))

    KH Gittemay

    SvarSlet
  7. Gitte det er altid rart når man finder noget man kan bruge, jeg skal også derud i morgen, har lige siddet og skrevet en list, nu håber jeg at jeg ikke bliver fristet mere end det :)
    Knus

    Gittemay det er da dejligt at du er på forkant med gaverne, de skal jo også laves nu hvis man skal nå at lave dem selv. jeg kan godt lide at I holder julen i et afslappet tempo

    Knus

    SvarSlet
  8. De små hæklede julepynt er rigtig søde. Og der var da også andre fristelser i det katalog.

    Vores jul i år glæder jeg mig afsindigt til :o) Mere om den når vi når længere hen på året.

    Og jeg stemmer i, hvis du kan vende Cecilies syn på julen vil det være godt. Vi er så mange andre der har en lidt "skævt" syn på den i forvejen.

    SvarSlet
  9. Fru E, der var rigtig mange fristelser, jeg har skrevet op hvad jeg skal have.
    Ja jeg håber at jeg kan vende hendes syn på det, det er først efter hun er blevet ældre at hun har fået det sådan :)

    Knus og dejlig aften

    SvarSlet
  10. Jeg elsker julen!
    jeg pynter, bager, hører julemusik og pynter i et væk hele december måned.
    Der er bar noget særligt ved julen. Julen har bragt mig mange skuffelser som barn, men sån kan det være når man er skilsmissebarn.
    Alligevel glæder jeg mig hvert år til andesteg, julepynt og pebernødder og i år er ingen undtagelse, selvom jeg ved at nogen i min familie altid laver ballade og roder op i ting jeg helst vil glemme..
    Jeg håber at i 2 på 1. får skabt jer nogle dejlige juleminder i fremtiden:)Det er det hele værd!
    Knus

    SvarSlet
  11. Imorgen er der kun 4 mdr. til jul... :o) Gode traditioner skaber gode minder...Jeg elsker julen-for dens hygge, mad og pynt...ikke for stressen og alt-det-vi-død-og-pine-skal-nå... :o) I år skal jeg holde jul kun med Ældstedatteren...Øjestenen skal holde jul hos far...og Yngstedatteren skal holde jul hos Svigerfamilien... :o)

    Har lagt en lille mail i din inbox... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  12. Jeg har nær studeret stof og stil kataloget, og der en del der frister, jeg spottet også julepynten.. Og hunde tæppet kunne være en ide til Busteres veninde og kæreste. God ide at i skal opbygge jeres egne traditioner, så den bliver som i har det godt med..
    Da jeg mødte Søren var ham juleskuffet og træt af den, men det er lykkes os at skabe vores egen jul, som han nu holder meget af...Traditioner er godt, det binder vores liv sammen..

    SvarSlet
  13. MissMuffin, jeg glæder mig også til julen og jeg er sikker på at vi kan få fundet de tradtioner frem som vi altid har haft, heldigvis har det ikke givet cecilie nogle problemer med julen at hun har været skilsmissebarn, så i år skal julemusikken også drøne ud her :)

    Knus

    Ja Pi, inden at vi får set os om så er den der :), nu må jeg hellere lige tjekke min mailbox :)
    kNUS

    Mette Lykke, jeg har også luret lidt på det hundetæppe, jeg går derud i dag. Ja tradtitioner binder os sammen, og vi skal bare have gang i de tradtioner som vi altid har haft :) det tror jeg på nok skal lykkes.

    Knus

    SvarSlet