mandag den 27. april 2009

Sommer og iste ...


De sidste par uger har vejret bare været supert, derfor skulle jeg lige have gang i min isteproduktion i går. Jeg lavede to forskellige slags klar. En med rød te og hindbær, samt en grøn te med fersken . Nu skal vi lige smage os frem til i dag hvad vi bedst kan lide. Her i vinter har jeg købt så mange nye røde og grønne teer så der er mange af dem vi ikke har prøvet at bruge før til iste. Den te jeg bruger er ikke på pose.
Når man køber iste på Baresso så kan man få den sødet med en sirup med fersken og lime, den skal jeg lige på jagt efter i dag, den kan muligvis købes på Baresso - Cecilie er vild med den smag. Min egen te bliver sødet med lidt kunstigt sukker, men det er kun fordi at jeg ikke må få andet :)
Når teen er afkølet tilsætter jeg lime og citronskriver, samt noget citronmelisse.
Så når jeg får fri i eftermiddag, vil jeg lokke min datter med på jagt efter sirup, turen går også lige forbi Søstrene Grene hvor jeg skal have nogle småting til produktionen af mine tibetanske bedekort :) - måske skulle der også lige indtages en cafe latte på vores stamcafe
Kan du have en god mandag og nyd vejret ...

18 kommentarer:

  1. Det lyder lækkert med din hjemmelavede iste! Jeg sidder her og drikker grøn te med passionsfrugt og med jasmin, meget lækkert. Det når altid at blive koldt - så det er jo også en slags iste :O)

    Ha' en dejlig dag og god jagt hos Søstrene Anna og Clara Grene - klem til dig :)

    SvarSlet
  2. Det var dog en skøn Mandag du har gang i !
    Håber du vil vise bedekortene frem, det lyder meget spændende.

    SvarSlet
  3. Det er en god ide at lave iste..
    Man kan vel selv lave en sirup..
    Koge frugtsaften ind med sukker..
    En tur i søstrene er altid godt..

    SvarSlet
  4. Uhm den lyder også lækker den te du har der, ja det bliver næsten som iste :) men det giver lige noget ekstra med isterninger i :) nums.
    Kan du have en rigtig dejlig dag.

    Miri jeg skal nok vise kortene frem når jeg har fået lavet dem, jeg har ideen i hovedet nu må vi se hvordan de så bliver :)

    Mette Lykke hvorfor har jeg da ikke lige tænkt på at lave det selv, det var da en rigtig god mulighed hvis jeg da ikke kan købe mig fra det :)

    Kan I også have en dejig dag, her trækker det op til noget torden !

    SvarSlet
  5. Det lyder rigtig lækkert... lidt for længe siden, jeg har smagt iste...

    SvarSlet
  6. Kirsten du må igang med at lave noget det smager skønt :)

    SvarSlet
  7. LÆkkert med hjemmelavet iste - det kunne jeg nu også godt drikke. Håber du finder de ting du skal bruge til bedekortene. God shoppingtur ;) Knus Anette

    SvarSlet
  8. Kære Pernille
    Dejlig forfriskende ser isteen ud, men det er ikke lige en drink for mig.
    Jeg er hammerspændt på at se bedekortene, du har så mange spændende kreative ideer.
    God mandag aften til dig
    Knus Manna

    SvarSlet
  9. Anette jeg har ikke fundet det hele endnu til bedekortene, men det skal jeg nok, jeg får heller ikke tid til at lave dem før vi kommer til weekenden :)
    Knus

    Tak skal du have Manna, jeg skal nok vise dem når jeg er færdig med dem.

    Kan I have en dejlig aften

    SvarSlet
  10. Kære Pernille
    Det lyder lækkert med iste. Jeg har aldrig prøvet at lave det, men måske jeg skulle prøve det en dag.
    Ha' en fortsat skøn mandag.
    Knus fra Hanne

    SvarSlet
  11. Hej Pernille
    Hvordan laver du iste? Er det bare god afkøler te, du selv sætter smag på med andre ting.Vi har også SøstreneGrene her i Viborg de har mange sjove ting
    Kan du have en rigtig god aften

    SvarSlet
  12. UHMMMM min iste skal være sur - kun citron dur her

    :-)

    SvarSlet
  13. åååååh..... iste! det er bare så lækkert - og det lyder spændende med dine varianter. Det tror jeg, jeg vil gøre dig efter i nærmeste fremtid.
    Hvor er jeg spændt på at se dine bedekort - de er garanteret smukke!
    Jeg tror også snart, jeg skal en tur ind til byen og ose. - skal vist have flere sko.... hov

    SvarSlet
  14. Har lige siddet og læst nogle gamle indlæg, her på din blog... du nævner flere gange Rice... og deres fantastiske lagersalg. Er det kun muligt at komme til det i Odense? Ligger det på bestemte tider af året? De har nogle fantastiske ting - har set flere af tingene i Sinnerupm...

    SvarSlet
  15. Ja det må du prøve Hanne man kan blive ganske afhængig.

    Conny du skal bare tage noget almendeligt te og så lade det køle af, resultatet bliver bedst med en frugtte. Derefter søder du det med sukker, putter nogle citronskiver i og servere det med isterninger :) det er dejligt friskt.

    Lis jeg er ikke så meget til det helt sure :)

    Huset i Hou
    Jeg er spændt på at se om du har fået købt flere sko, man kan jo let lade sig friste :)

    Kirsten det er kun her i Odense at kan kan komme til lagersalg, de har deres hovedkvarter ved Odense Havn, så desværre så må du en tur til Odense :) det bliver holdt fire gange om året, jeg skriver om det næste gang også. Jeg så faktisk at de reklamerede med det sidste gang inde på facebook. Selv om jeg er der hver gang så er der altid lige en dims jeg kan bruge :)

    Kan I have en god dag

    SvarSlet
  16. Ja det må du prøve Hanne man kan blive ganske afhængig.

    Conny du skal bare tage noget almendeligt te og så lade det køle af, resultatet bliver bedst med en frugtte. Derefter søder du det med sukker, putter nogle citronskiver i og servere det med isterninger :) det er dejligt friskt.

    Lis jeg er ikke så meget til det helt sure :)

    Huset i Hou
    Jeg er spændt på at se om du har fået købt flere sko, man kan jo let lade sig friste :)

    Kirsten det er kun her i Odense at kan kan komme til lagersalg, de har deres hovedkvarter ved Odense Havn, så desværre så må du en tur til Odense :) det bliver holdt fire gange om året, jeg skriver om det næste gang også. Jeg så faktisk at de reklamerede med det sidste gang inde på facebook. Selv om jeg er der hver gang så er der altid lige en dims jeg kan bruge :)

    Kan I have en god dag

    SvarSlet
  17. Må helt sikkert til Odense, næste gang der er lagersalg... synes ikke jeg kunne finde dem på Facebook - måske jeg skriver det forkerte navn...

    Har lige set i Stof og Stils nye katalog for foråret - din fine gyngestol som du ønsker dig... den er på flere af siderne, hvor der blandt andet ligger puder i den... rigtig fed stol, kan godt forstå du er lidt smålun på den ;-))

    SvarSlet
  18. Kirsten jeg skal nok skrive om det når der er lagersalg næste gang, det der var på facebook var også en annonce der stod ude til højre, tror jeg at jeg kan huske.

    Jeg må lige se stof og stils katalog det er kommet i min mail postkasse men jeg har ikke set det endnu :) det er en fed stol !

    SvarSlet